Online jelenik meg nyáron a Turizmus Bulletin

A Magyar Turizmus Zrt. 2013-ban úgy döntött, hogy az 1997-ben létrehozott, évente négy alkalommal megjelenő Turizmus Bulletin szakmai és tudományos folyóiratot ismét kiadja. A hagyományokat folytatva, de részben megújulva, a folyóirat elsősorban online lesz elérhető, az első számot az érdeklődők várhatóan 2013 nyarán olvashatják. 

A Magyar Turizmus Zrt. mint nemzeti turisztikai marketingszervezet kiemelt céljának tekinti a turisztikai döntéshozók, szakemberek tájékoztatását. A hazai szakma értékes, naprakész piaci információkkal történő ellátásának egyik fontos csatornája a – legutoljára 2010-ben megjelent – Turizmus Bulletin című szakmai és tudományos folyóirat.

2013-ban a társaság úgy döntött, hogy a folyóiratot ismét kiadja. A cél továbbra is az, hogy a megjelenő tanulmányokkal, kutatási összefoglalókkal, statisztikai elemzésekkel, valamint a nemzetközi és a hazai turizmust érintő aktualitásokat tárgyaló cikkekkel a hazai turisztikai szakma tájékozódását segítsék. Az MT Zrt. reményei szerint a folyóirat iránytűül szolgál a döntéshozók stratégiai és operatív döntéseinek meghozatalakor egyaránt.

A Turizmus Bulletinben 1997 és 2010 között több mint 350 tanulmány, emellett számos statisztikai elemzés, konferenciabeszámoló, könyvajánló kapott helyet. A megjelent írások a világ és a magyarországi turizmus aktuális kérdéseinek széles körét vizsgálják, köztük például a küldőpiacok utazási szokásait, a turisztikai termékeket vagy a hazai desztinációk tapasztalatait.

A folyóirat egyúttal fontos „szócsöve” a Magyar Turizmus Zrt. kutatásainak: a turisztikai szakemberek a cikkek segítségével részletes képet kaphatnak például a magyar lakosság utazási szokásairól vagy a hazai turizmusban fontos szerepet betöltő külföldi küldőpiacokról és turisztikai termékekről.

A 2013. évi számokba várják tapasztalt szerzők és fiatal, a felsőoktatásban vagy doktori képzésben részt vevő kutatók, valamint a turizmusban érintett gyakorlati szakemberek írásait. A beküldött cikkekkel kapcsolatos tartalmi és formai elvárások a www.itthon.hu Szakmai oldalain, a Letöltések menüpontban olvashatók.

Az eddig megjelent számok ingyenesen elérhetők a www.itthon.hu Szakmai oldalain, a Letöltések menüpontban.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.