A Superbrands Magyarország vezetői 2010-ben hívták életre a MagyarBrands programot, a hazai termékek kiemelt támogatására. A díj odaítélése egyrészt pontosan számszerűsíthető kritériumok (tulajdon, menedzsment, foglalkoztatás), másrészt szakmai elbírálás (ismertség, reputáció, identitás) alapján történik. A fenti szempontok összegzését követően a program szakértői egy komplex mutatószám létrehozásával alakítják ki a végleges listát.
A MagyarBrands fogyasztói márkák toplistáján 2012-ben 2. helyen végzett a Pick, harmadik helyen a Gundel, negyediken a Zwack.
A Herz a 6., a Kalocsai Paprika a 8. helyen végzett, így a Top 10-ben öt hely jutott a gasztronómiának. Igaz, tágabb értelmezésben az éttermek és szállodák világának képviselője lehet a Herendi, a Zsolnai és a szintén legjobb 10-be jutott Hollóházi Porcelán is. (forrás: SuperBrands, Marketinginfo)