Jack D. ragaszkodik barlangjához

Egy kis barlangi forrás az egyik titka annak, hogy Jack bácsi whiskey-je az amerikaiak kedvencévé tudott válni. Pont emiatt nem lehetne ezt az italt a világ bármely más részén gyártani. 

A hagyaték egyre bővül – akárcsak a lepárlók, úgy a kádárműhelyek és a raktárak száma is emelkedik. A legújabb beruházás 100 millió dollárba kerül.

150 éve ugyanott

A Brown-Forman, a Jack Daniel’s anyatársasága a közeljövőben több mint 100 millió dollárt költ lepárlóinak termelési, valamint raktározási kapacitásának növelésére. A történelmi szeszfőzde, már 150 éve működik ugyanott, ahol egykor a nagymester, Jack Daniel megalapította. Jeff Arnett lepárlómester szerint ennek a beruházásnak köszönhető, hogy Amerika kedvenc whiskey-jének nem kell költöznie, és a hagyományokat megőrizve „továbbra is minden csepp Jack Daniel’s Lynchburgben készülhet”. A beruházásról Tennessee állam kormányzója, Bill Haslam nemes egyszerűséggel így nyilatkozott: „A Jack Daniel’s állami kincs, örömmel tölt el, hogy virágozni látom.”

10 millió gallonos tartály

A whiskey egyik nélkülözhetetlen alapanyaga a kristálytiszta forrásvíz, amely egy kis tennessee-i barlangból származik. A cég mindenben hű marad Jack bácsi receptjéhez, így a víz minőségéből sem enged. „A márka sikerének kulcsa az a kis forrás, amely a vasmentes vizet szolgáltatja a whiskey-készítéshez. A bővítést csakis itt képzeljük el, Lynchburgben!” – jelentette ki Arnett. A víz tárolásához egyébként nemrégiben egy 10 millió gallonos tartályt is emeltek, hogy egy esetleges szárazság bekövetkeztekor se szüneteljen a termelés.

60 millió dolláros műhely

A terjeszkedés a hordógyártást is érinti, hiszen a Brown-Forman új kádárüzemet épít. Az első frissen pörkölt hordók 2014 májusában gördülnek majd le a 60 millió dolláros műhely futószalagjáról. Az 53 gallonos hordókat a hagyományoknak megfelelően, fehér tölgyből, szögek nélkül készítik majd. Arnett elmondása szerint ezzel további terjeszkedés várható: „Mivel több hordót töltünk meg, több raktárra van szükség. Az elkövetkező években szeretnénk a világ minél több pontjára eljuttatni legendás whiskey főzőnk örökségét.”

160 ország, 11 millió karton whiskey

Az ital eladási számai az Egyesült Államokban 21 éve töretlenül nőnek, az Egyesült Királyság, Ausztrália, Lengyelország és Dél-Afrika pedig kulcsfontosságú piacokká váltak. A Jack évente több mint 160 országban, nagyjából 11 millió karton whiskey-t ad el, hazánkban pedig folyamatosan kétszámjegyű növekedést mutat. 2012-ben közel negyedmillió liter fogyott a márkából itthon.

A Jack Daniel’ s elkötelezett híve a mértékletes alkoholfogyasztásnak.

 

Forrás: Élelmiszer Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.