Januári szállodai eredmények

A KSH legfrissebb adatai szerint januárban a folyó áron számított bruttó szobaárbevétel 18 százalékkal, a vendégéjszakák száma 5%-kal nőtt az előző év azonos hónapjához képest.

A szállodák átlagosan 41%-os szobakapacitás-kihasználtsággal működtek. A budapesti ötcsillagos szállodák szobakapacitás-kihasználtsága volt a legmagasabb (51%) a vizsgált szállodacsoportok közül. A négycsillagos szállodák 39–42%-os foglaltsággal üzemeltek. A legalacsonyabb (20%-os) kihasználtsággal a balatoni háromcsillagos szállodák működtek. Egy kiadott szállodai szoba bruttó átlagára (Gross ARR) 14 400 forint, nettó átlagára 12 600 forint volt a vizsgált hónapban. A bruttó átlagár folyó áron 1100 forinttal emelkedett 2005 januárjához képest. A budapesti ötcsillagos egységekben kiemelkedően magas (bruttó 27 900 forint, nettó 24 200 forint) volt egy kiadott szoba bruttó ára. A fővárosi négy-, és a vidéken működő négy- és ötcsillagos szállodák átlagosan 11 300–14 300 forintos, az adatszolgáltató háromcsillagos egységek 6500–9200 forintos bruttó átlagárat érvényesítettek. Egy kiadható szállodai szobára átlagosan közel napi 5900 forint bruttó szobaárbevétel (REVPAR), illetve 5100 forint nettó szobaárbevétel jutott januárban. Az egy kiadható szobára jutó bruttó szobaárbevétel folyó áron több mint 700 forintot emelkedett a 2005. év azonos hónapjához viszonyítva. A legmagasabb összeget (bruttó 14 300, illetve nettó 12 400 forintot) a budapesti ötcsillagos egységek érték el, a legalacsonyabbról a Balaton partján elhelyezkedő háromcsillagos egységek (bruttó 1300 forint, illetve nettó 1100 forint) számoltak be. A szobaárbevétel – a budapesti háromcsillagos egységek kivételével – mindegyik vizsgált szállodacsoportban emelkedett. A legnagyobb mértékű emelkedést a balatoni háromcsillagos szállodák (57%), valamint az ország keleti részén található házak (36–38%) jelentették. Januárban az eltöltött vendégéjszakák száma átlagosan 5%-kal emelkedett a 2005. januári vendégéjszaka számhoz viszonyítva. A vendégéjszakák száma az átlagosat meghaladó mértékben (11–18%-kal) bővült a háromcsillagos házakban országszerte. A háromcsillagos egységekben tapasztalható vendégforgalom-bővülés alól kivételt jelentenek a balatoni háromcsillagos szállodák, amelyek 8%-kal kevesebb éjszakát regisztráltak.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.