A „Pearl Road” (Gyöngyút) elnevezésű tanulmányút keretében 2-2 napos horvátországi és szlovéniai felfedező út után november 9-11. között Magyarország turisztikai kínálatával ismerkedett egy hét fős, japán utazásszervezőkből álló csoport a Magyar Turizmus Zrt. szervezésében.
Mitől gyöngy?
Magyarország, Horvátország és Szlovénia még 2008 októberében találkoztak hazánk tokiói nagykövetségén. Az akkori workshopon a három ország turisztikai külképviselői saját térségüket mutatták be. Mi a fővárost valamint a Dél-Dunántúlt, a horvátok Eszéket és Zágrábot, Szlovénia pedig Ljubljanát, a Pirant és Bledet mutatta be a workshop résztvevői számára. Mind a szakmai közönség, mind pedig a helyi szakmai sajtó nagy érdeklődéssel fogadta akkor a bemutatkozást. Az együttes fellépés oka, hogy önálló termékként ezek az országok nem eladhatók a japán piacon. Ellenben újabbat kínálnak, mint a már szokásos nyugat-európai körutak. A három ország közös kínálata 2009-ben már szerepelt „Pearl Road” - Gyöngyút - néven egyes japán kiutaztatók katalógusában. Maga a név az érintett országok gyöngyhöz fűződő fantázia neveiből ered: Magyarország a Duna gyöngye, Szlovénia az Alpok gyöngye, míg Horvátország az Adria gyöngye.
Útvonal és statisztika
A túra első napján Pécset, Európa Kulturális Fővárosát keresték fel a turisztikai szakemberek, ahol megtekintették a város nevezetességeit, és egy szakmai találkozón is részt vettek. Útjuk innen Villányba vezetett, ahol megízlelhették a borvidék kiváló nedűit, majd Bikalon zárták az első napi programot. A tanulmányút második részében Budapest turisztikai kínálatába nyerhettek betekintést a résztvevők.
A KSH legfrissebb statisztikai adatai szerint, a japán vendégek 111.300 vendégéjszakát töltöttek el a hazai kereskedelmi szálláshelyeken a 2010. január-szeptemberi időszakban, ami közel 9%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.