A belső fogyasztás csökkenéséből fakadó reklámpiaci zsugorodás hatásától nem tudott az Est Media sem függetlenedni. 2012 első félévének eredménye masszív, több mint kétmilliárd forintos (2084 millió forint) veszteség volt. Ennek jelentős része a Szigetben meglévő tulajdonrészük leírása volt, ami annak júliusi eladásából fakadt.
Az Est Media 2012. első féléves konszolidált árbevétele 475 millió forint volt.
Az Est Media szigetes tulajdonrészét Gerendai Károlyék vásárolták meg, miután a tőzsdei cég sikertelenül próbált meg befektetőt találni a fesztiválszervező céghez. A 49 százalékos részvénypakettért 675 millió forintot fizettek Gerendaiék, pontosan annyit, amennyivel az Est Media tartozott az Unicredit Banknak és a Wallis-nak.
Ezzel egyidejűleg az értékesített részesedésre 2014. július 16-ig tartó vételi jogot alapítottak. A vételi jog az Est Media egyoldalú nyilatkozatával lesz gyakorolható, a vételár pedig mintegy 830 millió forintnak, a vételi jog gyakorlásáig terjedő időszakra eső kamataival növelt összege lesz. Az Est Media mindemellett 2 százalékos szavazati joggal rendelkező tulajdonosa maradt a Szigetnek, ezzel biztosítva a rálátást a cég ügyeire a vételi jog időtartamára.
A 49 százalékos Sziget-részesedés értékesítésével az Est Media a cégcsoport média üzletágát, illetve annak egyes elemeit különféle zálogjogokkal, és egyéb szokásos biztosítékokkal terhelő nagyhitelek megszűntek.
Forrás: Kreatív Online