Polgár Tibor, a Turisztikai Managerek Szövetségének elnöke a kerekasztal-beszélgetést megelőzően elmondta, hogy a sport és a turizmus olyan erős szinergiákat mutat, amit fejleszteni kell hazánkban. A konferencián szó esett mind a sportesemények megrendezéséről, mind a szabadidősportokról, illetve a külföldi sportolók idelátogatásáról.
Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója szerint az országimázs része kell, hogy legyen a sport, amihez egységes kommunikációra van szükség. Füzi Ákos, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium Sportért Felelős Államtitkárság sportszakmai főosztályvezető-helyettese ugyanakkor elmondta, hogy az MT Zrt. és a kormányzat közös Sport Nagyköveti Programjának elindítása fontos lépés a sportturizmus fellendítésében. Ennek keretében hazai sportszakmai szervezetek pályázhatnak nemzetközi sportesemények Magyarországon történő megrendezési jogára.
Schmidt Gábor, a Magyar Kajak-Kenu Szövetség főtitkára azt hangsúlyozta, hogy a külföldről érkező sportturisták – akár aktív, akár passzív sportturizmusról beszélünk – egyúttal az ország látványosságaira is kíváncsiak, ezért az utazási irodáknak olyan csomagajánlatokat kellene létrehozni az idelátogatók számára, ami a sporteseményeken túl kulturális programokat is magában foglal.
Gyulay Zsolt, a Hungaroring vezérigazgatója javaslatában kitért a hazai edzőtáborok fejlesztésének szükségességére, amelynek célja, hogy a külföldi sportolók számára is vonzó desztináció legyen Magyarország. Tarsoly Csaba, a Győri ETO tulajdonosa elmondta, hogy olyan, magas színvonalú létesítmények – például uszodák és sportcsarnokok – felépítésére lenne igény, amiből később több sportág tud profitálni, emelett új sportiskolák, egyesületek létrehozásának fontosságára is felhívta a figyelmet.
A kerekasztal-beszélgetés résztvevői egyetértettek abban, hogy Magyarország kedvező ára miatt rendkívül vonzó célpont lehet akár az aktív, akár a passzív sportturisták körében – akiknek a költési hajlandósága ráadásul lassan nagyobb, mint a kongresszusi turizmus szereplőinek –, viszont nélkülözhetetlen az infrastruktúra fejlesztése. Az is elhangzott, hogy sportesemények megszervezésében kiválóan teljesítenek a magyarok, azonban ezek kommunikációja még gyerekcipőben jár, így az szintén fejlesztésre szorul. Többen hangsúlyozták, hogy a sporteseményekre szánt állami támogatást befektetésnek kell tekinteni, hiszen közvetett, turisztikai hatása által jelentősen megtérül a ráfordított összeg. Szó esett egy éves sportturisztikai kalendárium összeállításásról is, illetve az eredmények méréséről egy sportturizmus trendriport létrehozásának segítségével.