2010 első felében 483 ezer turistát regisztráltak, ez több, mint a 2007-es első félévi adat volt, akkor június végéig 477,680 külföldi érkezett az országba. A kenyai turisztika marketing kampány 2008 és 2012 között a belföldi turistákat célozza meg, 1.24 millió dollárt költenek a belföldi turizmus népszerűsítésére idén. A turisztikai bevételek harminc százaléka a kenyai utazóknak köszönhető. Kenya nagyvárosaiban az utak mellett óriásplakátokon, és online promócióban népszerűsítik a látnivalókat és a szállodákat. Az év második felében elkezdik a hotelek éttermek osztályozását, ilyen utoljára 2002-ben volt.
A külföldi kampányban a hangsúly Kínán, Indián és az Öböl-országokon lesz. Annak ellenére, hogy 2009-ben az európaiak körében volt a legnépszerűbb Kenya (48 százalék), megelőzve Amerikát (14%) és Ázsiát.(12%). Tavaly a turisztikai bevétel tizennyolc százalékkal emelkedett.
Felmérések szerint Kenya 181 ország közül a 97. legnépszerűbb, az Afrikán belüli versenyben az első tíz között szerepel. Az UNWTO adatai szerint Afrikában a turisták száma idén hét százalékkal is emelkedhet - tájékoztatta hazánk kenyai nagykövetsége a Napi Turizmust.