Az Unitravel Kft., a Thomas Cook Air, a Magyar TUI Kft., a Budavár Tours és a Tensi Tours arról tájékoztatta közleményében a szakmai közvéleményt illetve viszonteladóit, hogy a közös ciprusi charterjárat összeállítása évről-évre nem kis gondot okoz számukra. A járat előzetes tervezésekor a Blue Travel mint ciprusi specialista több alkalommal is jelezte helyigényét, melyet az éppen aktuális gépgazda kellő komolysággal is kezelt. Az irodák közötti együttműködést azonban csaknem minden évben váratlan események hiúsították meg.
A 2010-es szezonra a 2009 novembere óta lezajlott többszörös írásbeli és szóbeli egyeztetések, szándéknyilatkozatok ellenére a Blue Travel ez év február végén – a szerződéskötés esedékes időpontjában – közölte az Unitravellel, mint a járat koordinátorával, hogy meggondolta magát - annak ellenére, hogy az eredeti feltételek mind változatlanok maradtak - és visszalép a charterjáraton való részvételtől. Hasonló eseménysor játszódott le a korábbi években is. A 2009-es szezon előkészítésekor a Blue Travel a Neckermann-nal megkötött és aláírt block seat szerződését május közepén semmisítette meg, mivel egy másik ajánlat miatt meggondolta magát, és az érvényes szerződés ellenére kiugrott a Travel Service charterből. A Neckermann jogi úton igyekezett érvényesíteni kártérítési igényét. 2008-ban a ciprusi specialista hasonlóan járt el a Magyar TUI-val szemben is. 2006-ban a Tensi Tours-t is hasonló módon hagyta cserben váratlan kiugrásával a block seat szerződésből több milliós kárt okozva ezzel az utazásszervezőnek.
A nyilatkozatot aláíró utazásszervezők úgy vélik, hogy a fenti sorozatos kellemetlen események nem nevezhetők véletlennek. Úgy vélik, a Blue Travel a heti egyszeri charterjárat ellehetetlenítésére tesz évente kísérletet, illetve a versenytársaknak szándékszik anyagi és erkölcsi kárt okozni.
Emellett az öt túraszervező egyetért abban, hogy a Blue Travel 2010-es előszezoni kampányában valótlan állításokkal igyekezett piaci pozícióin javítani. A tour operátorok cáfolják, hogy májusban nappali járattal utaztatta ügyfeleit Ciprusra a Blue Travel, hiszen a Malév csak június 5-én indította el az első nappali járatot. Azt is kétségbe vonják – és hangsúlyozzák, hogy versenyjogilag is erősen vitatható – hogy a piac legjobb árait kínálta májusban a Blue Travel egy 3 csillagos félpanziós ellátással meghirdetett Agia Napa-i szálláshelyre.