Két éven belül újjászületik a Zeneakadémia

A gazdasági válság sem kérdőjelezi meg a munkálatok folytatását - mondja Batta András az intézmény rektora a Népszabadságnak adott interjújában. A következő hetekben lát napvilágot a főépület és az Akadémia egy másik leendő oktatási épületének kivitelezési tendere. Ez utóbbi a 2010-es tanév elejére, a főépület pedig 2011 őszére megújul a 11 milliárdos uniós projekt részeként.

Újabb „marketing recesszió idején” jelentés született meg, de ezúttal nem a szokványos formában. Eddig arról szóltak a híradások és a jelentések, hogy a vállalatok milyen mély dagonyában érzik magukat, és hogy mekkorát kaszabolnak le a marketingbüdzséből. Ugyan a London Advertising és a Text Appeal kutatása Global Marketing Sentiment Index (GMSI) szerint rangsorolja az országokat a megkérdezett szakértők előrejelzése alapján, de a jelentés inkább arra volt kíváncsi, hogy merre bujkál az optimizmus és a cégek milyen taktikai marketinglépésekkel próbálnak úgy tenni, mintha minden rendben lenne.

A GMSI szerint a szakemberek globálisan úgy látják, hogy a jövőben csak kicsit fog fájni, a gazdasági recessziót szúnyog-, darázs vagy bögölycsípésként érzékelő országok viszont eléggé elszórtan helyezkednek el a glóbuszon. Sajnos a kutatás által prezentált optimizmustérképen Magyarország a meglehetősen pesszimistának számító a milkalila színt kapta, ezzel azonban Európában korántsem számít egyedüli példánynak. Ugyanezt a színt kapta Anglia, Németország és Spanyolország is. A legoptimistább országok: Norvégia, Kína, Tajvan és az Egyesült Arab Emirátusok, de kifejezetten nyugodt pillantással tekintenek a jövőbe a brazilok, az ausztrálok, az egyiptomiak, a lesothóiak, Vietnám, a Benelux-államok és Bulgária. Helyzetüket legkilátástalanabbnak a venezuelaiak érzik, de nem sokkal jobb a lelkiállapot Lettországban, Thaiföldön, Kolumbiában, Dél-Afrikában és Ruandában sem. A globális átlagpontszám ennek ellenére a biztos középszintnél csupán alig valamivel rosszabb, -0,3 pont egy -5+5-ös skálán. A jelentés meg is jegyzi, hogy ez azért sokkal jobb eredmény, mint amire számítottak. Mindazonáltal egész Nyugat-Európára inkább a komor jövőkép a jellemző.

A jelentés arra is kitér, hogy a szakemberek válaszai alapján milyen főbb marketingszemléletek uralkodtak el a válság hatására. Ezekből szemezgetünk.

Az optimista
A tanulmány háromfajta kontinentális optimizmust különböztet meg. Az amerikai optimizmus arról szól, hogy kizárólag nekik van joguk boldognak lenni. Az ázsiai optimizmus a kemény munka egyedüli üdvözítő erejére épít. Legvégül az európai típus pedig elismeri, hogy nagyon kevés dolog miatt van ok az optimizmusra, ám tényeket próbál felhozni, hogy a dolgok nem olyan rosszak, mint amennyire annak tűnnek.

A „teszek rá” típus
A vállalatok elég népes száma használ olyan fogásokat hirdetéseikben, mintha a globális gazdasági válság hatásai  - például a bekövetkező lelki válság - mit sem jelentenének. Argentínában az Epson nyomtatómárka azzal hirdeti magát, hogy új multifunkciós irodagépének beszerzése azért jó, mert „3-ból 2 munkaerőt ki lehet rúgni”, a Wallmart pedig „Ne spórolj!” szlogennel (legalábbis az élet szép dolgaival ne) futtatja kampányát, hiszen náluk úgyis elég sok pénzt lehet megtakarítani.

[Epson – Junior]

{video|id=517|width=425|height=344}
 
[Wallmart „No ahorres” imázsfilm]

{video|id=518|width=425|height=344}

A szemrehányó
Vannak országok, ahol a „pénzemberek” és a politikusok lényegében a reklámok célkeresztjébe kerültek. Az egyik francia fapados légitársaság például azt mondja a vásárlóknak: siessenek a jegyek megvételével, mert a bankárok mindet felvásárolják.

Lengyelországban különösen szórakoztató, ahogy az egyik, magát „alternatívnak” aposztrofáló bank ugrik neki a gonosz nagybankoknak azzal a fősorral, hogy „Ne minket okolj! Mi nem egy bank vagyunk!”. A kampány 2008 negyedik negyedévében ötvenezer új ügyfelet hozott a SKOK banknak.
 
Szintén Lengyelországban maradva az egykori miniszterelnök kapott az arcába. Az ING egy óriási médiahype-ot generáló üdítő arcátlansággal figurázta ki Jaroslaw Kaczynski 2006-ban, a gazdaság prosperitásáról szóló tévébeszédét.
 
[ING Lengyelország]
 
{video|id=519|width=425|height=344}
 
A hazafi
Az USA-ban járunk természetesen, az elemzés szerint ugyanis az amerikaiak a patriotizmus, illetve a hazafias, nemzeti összefogást hirdető archetipikus reklámok szállítói. Olyannyira, hogy a Trojan óvszermárka is úgy hirdeti magát, hogy „másszunk ki a válságból együtt”.

{video|id=520|width=425|height=344}


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.