Január-márciusi időszakban a kereskedelmi szálláshelyekre 476 ezer külföldi vendég érkezett, akik 1,3 millió vendégéjszakát töltöttek el. A vendégek száma 4, a vendégéjszakák száma 8%-kal csökkent a szálláshelyeken 2005 azonos időszakához képest, az Európai Unió országaiból érkezett vendégek 11%-kal kevesebb éjszakát töltöttek el nálunk. Az Európai Unió országai közül a Görögországból, Ciprusról, Szlovákiából és Franciaországból érkező állampolgárok vendégéjszakáinak száma növekedett, a többi tagországból csökkent a hazánkba irányuló forgalom. A különböző szállástípusok közül – az ifjúsági szállók kivételével – minden szállástípusban csökkent a külföldiek által eltöltött vendégéjszakák száma az egy évvel korábbihoz képest. A külföldivendég-forgalom 3, illetve 7%-kal bővült az Észak-Magyarország és a Dél-Alföld régiókban, a többi régióban kisebb-nagyobb mértékű csökkenés figyelhető meg. A vizsgált időszakban a kereskedelmi szálláshelyek 591 ezer belföldi vendéget és 1,3 millió belföldivendég-éjszakát regisztráltak. A vendégek száma 4, a vendégéjszakák száma 3%-kal haladta meg az előző év azonos időszakit. A szállodai belföldi forgalomnak az átlagot meghaladó bővülése folytatódott: 7%-os volt mind a vendégek, mind a vendégéjszakák számának növekedése. A szállodák átlagosan 35,9%-os szobakihasználtsággal működtek a megfigyelt időszakban. A kereskedelmi szálláshelyek összesen 37,5 milliárd forint bruttó bevételt értek el január–márciusban, ez folyó áron 5%-os növekedésnek felel meg az egy évvel korábbi bevételhez képest. 2006. március 31-én 1827 kereskedelmi szálláshely, ezen belül 682 szálloda és 843 panzió üzemelt az országban. 2005 márciusához képest a rendelkezésre álló szállodai szobák száma 1038-cal, a férőhelyek száma 577-tel nőtt. 2006. január–márciusban a kereskedelmi és magánszálláshelyek 1,2 milliárd forint értékben fogadtak el üdülési csekket.
Kevesebb a külföldi turista
A KSH legfrissebb közleménye szerint 2006 első negyedévében a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma kismértékben csökkent az előző év azonos időszakához viszonyítva, a kereskedelmi szálláshelyek szállásdíjbevétele növekedett.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.