Az Európai Turisztikai Bizottság (ETC) és az ENSZ Turisztikai Világszervezete (UNWTO) közös kiadásában megjelent a turisztikai termékfejlesztésről szóló kézikönyv. A kézikönyv alapjául szolgáló kutatásban a Magyar Turizmus Zrt. és a Nemzetgazdasági Minisztérium Turisztikai Főosztálya is közreműködött.
A turisztikai termékek a turisztikai desztinációk sikerének alapját jelentik: egy desztináció csak akkor tudja teljes mértékben kihasználni adottságait és megvalósítani lehetőségeit, ha a turisztikai termékek megfelelnek a turisták igényeinek és várakozásainak. Ennek ellenére csak néhány desztináció fordít kiemelt figyelmet a turisztikai termékfejlesztésre, a különböző vonzerők turisztikai hasznosítására és megfelelő „tálalására”.
A kötet – amelynek szerkesztésében a Magyar Turizmus Zrt. aktívan részt vett – felvázolja azokat az alapvető lépéseket, amelyeket a turisztikai termékfejlesztés tervezése és megvalósítása során tanácsos követni, bemutatja például a koordináció, a konzultáció, az együttműködés és a „co-opetion”, vagyis az együttműködve versenyzés szerepét. Ezeket az elveket a világ minden tájáról származó sikeres elképzelések és számos esettanulmány segítségével illusztrálja. Ezen túl bemutatja a legjobb gyakorlatokat és azokat a rendszereket, amelyek összehasonlítási alapot adhatnak a desztinációk számára saját turisztikai termékfejlesztési rendszerük és módszereik eredményességét illetően.
A kézikönyv tartalomjegyzéke és kivonata az alábbi linken keresztül érhető el.
A kézikönyv a Magyar Turizmus Zrt. Kutatási Irodájában, a fogadóóra (csütörtökönként 14 és 17 óra között, előzetes bejelentkezéssel) keretében megtekinthető. A kötet ára 75 euró. Az érdeklődő külső partnerek a kézikönyvet nyomtatott és elektronikus formában az ETC honlapján keresztül rendelhetik meg.