A Cornell Egyetem négy tanulója alkotta meg azt a szoftver programot, amely kiszippantja a világháló rendszeréből a hamisan-pozitív szállodaértékeléseket az olyan felhasználók által is használt weboldalakról, mint a TripAdvisor és a Yelp. A hamis értékelések aggodalomra adnak okot az iparágban, sokan gondolják úgy, hogy egyes szolgáltatók túl jó színben tüntetik fel magukat ilyen álkritikák révén, míg mások versenytársaikról íratnak negatív beszámolókat.
A projekt 3 informatikus hallgató és egy kommunikáció szakos diák összefogása révén valósulhatott meg és a fő cél az volt, hogy egy olyan programot alkossanak, amely kiszűri a „csaló” és álhírnevet szerző vállalatokat.
A hallgatók szoftverük hitelességét a tesztek után 90%-an megbízhatóra értékelték, míg az objektív szemlélők csupán minden második önfényező vélemény felismerésére képesek. A tesztek elvégzéséhez a szoftverfejlesztők felkértek önkénteseket, majd azt a feladatot adták nekik, hogy írjanak 400 hamisan-pozitív kommentet a TripAdvisor 20 legnépszerűbb szállodájáról Chicago körzetében. A teszt során kiderült, hogy a hamis értékelésekben elsősorban olyan szavak domináltak, mint a „hotel”, a Chicago”, az „enyém”, az „élmény” és a „nyaralás” szavak. Ezzel szemben a „valódi” tartalom esetében olyan szavak dominálnak, mint az „emelet”, „fürdőszoba”, „kicsi” és „dollár”.
Sem a TripAdvisor sem a Yelp nem reagált arra a felvetésre, miszerint a hamisan-pozitív értékeléseket törölni kellene az oldalaikról.
A felhasználók által generált tartalom egyre népszerűbb az interneten: 2008 és 2010 között 35%-kal nőtt az ilyen jellegű utazási site-ok látogatottsága. Eközben az Expedia leányvállalataként működő Tripadvisor idei második negyedévi nyeresége 89 millió dollár volt, 23%-kal több, mint egy évvel ezelőtt.
Ennek ellenére az Expedia az idén ősszel várhatóan teljesen önállóvá teszi leányvállalatát, már csak azért is, mert bejelentés érkezett az Amerikai Tőzsdefelügyelethez, és elképzelhető, hogy komoly kártérítést kell fizetnie kisebb amerikai szállodáknak a jó üzleti hírnév megsértéséért. A szállodák pertársaságot terveznek alakítani, hogy bebizonyosodjon, a Tripadvisor nem vett le az oldaláról olyan negatív szállodai értékeléseket, amelyek minden bizonnyal hamisak voltak.