Az ünnepélyes átadáson Horváth Gyula, a kikötő tulajdonos Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgató elmondta, hogy cége működteti a Balaton egyetlen vitorláskikötő-láncát, amely 10 nagyobb és 11 kisebb, túravitorlásokat befogadó kikötőből áll, jelenleg összesen 2150 férőhellyel - közölte az MTI.
A balatonboglári kikötő-beruházáshoz az önkormányzati tulajdonban lévő hajózási társaság 89,7 millió forint támogatást nyert az Új Magyarország Fejlesztési program keretében, de eddig ebből a támogatásból még egy fillért sem látott a társaság - fogalmazott a vezérigazgató, remélve, hogy minél előbb hozzájutnak a pénzhez, amelyre szükség lenne a további kikötőfejlesztésekhez.
Suchman Tamás, a Balaton Fejlesztési Tanács elnöke arról beszélt, már több éve szó van arról, hogy célszerű lenne a Balaton kikötői férőhelyeit 2-3 ezerrel bővíteni, lenne is rá befektetői szándék, de a fejlesztések megvalósulását a hatósági eljárások akadályozzák, késleltetik. Főként a mederhasználattal kapcsolatos eljárás igen lassú. A boglári kikötő-fejlesztés estében két éves küzdelmébe került a hajózási cégnek, hogy a beruházás megvalósulhasson - tette hozzá.
A BFT elnöke szólt arról is, hogy a hajózási társaság bebizonyította, az önkormányzatok is lehetnek jó tulajdonosok, hiszen a cég tavaly az eddigi legjobb eredményét produkálva 150 millió forintos nyereséggel zárta az évet. Ahhoz, hogy a Balaton élni tudjon a lehetőségeivel, XXI. századivá kell fejleszteni az infrastruktúráját, amire van lehívható uniós forrás - hívta fel a figyelmet Suchman Tamás, megemlítve, hogy Magyarországnak élnie kellene azzal a lehetőséggel is, hogy a görög-portugál-spanyol válság kihat az érintett országok turizmusára is, más felé terelve az utazni vágyókat. Móring József Attila, országgyűlési képviselő (Fidesz-KDNP) arról beszélt, hogy az új kormány kiemelten kívánja kezelni a Balaton térségének ügyeit, fejlesztéseit, egyebek közt a pályázati pénzek hozzáférhetőségének megkönnyítésével.