Míg a MÁV egymás után szüntetné meg a mellékszárnyvonalakat országszerte, addig a szegvári önkormányzat kisvasút építését tervezi.
- A tulajdonos tavaly azzal kereste meg az önkormányzatot, hogy el szeretné bontani az ipari műemléknek minősülő egykor nagy forgalmú keskeny nyomtávú vasúti pályát, ekkor merült fel bennünk az idegenforgalmi szempontból is vonzó kisvasút ötlete – árulta el Gémes László, Szegvár polgármestere. – Úgy tűnik, sikerült megállapodnunk a kendergyárral: az önkormányzat saját forrásból megvásárolja a pályatestet, amelyet ezután elbont, majd a síneket a település bel- és külterületén újra lefekteti – tette hozzá a nagyközség első embere.
A szegvári kisvasút az egyetlen lenne Csongrád megyében, legközelebb Kecskeméten szállhatunk fel ilyenre, amely Kiskőrösre és Kiskunmajsára viszi utasait. A vasút a falumúzeumtól vagy a polgármesteri hivatal elől indulna, végállomása pedig a Csordajárásnál lenne. A háromhektáros füves, nyárfákkal szegélyezet terület ugyanis népszerű kirándulóhelye a szegváriaknak: közel a Kurca-part, az itt lévő artézi kút vize pedig a helyiek szerint nagyon egészséges.
Az önkormányzat az új vonal építését 2010-ben civil összefogással szeretné megvalósítani, így akár már jövőre felülhetünk a szegvári kisvasútra. A munkához pályázati lehetőségeket is keresnek. Azt hogy ló vagy dieselmozdony húzza-e majd a kocsikat, még nem lehet tudni. Mindenesetre a nagyközség vezetése megpróbál majd beszerezni valahonnan egy használaton kívüli, de jó állapotú lokomotívot. Vasúti kocsija pedig több is van a kendergyárnak, amelyeket könnyen alkalmassá lehet tenni személyszállításra.
– A kisvasút tavasztól őszig járna, de télen is tehetne néhány kirándulást a havas pusztára – mondta Gémes László. Szegvár polgármestere hozzátette: ha lesz rá igény, akár naponta többször is indulhatna a szerelvény. (delmagyar.hu)