Kitől származik Németország turisztikai bevétele?

És egyéb kérdések a 40. GTM, Germany Travel Mart-on, Brémában, ahol idén 43 ország 600 delegáltja találkozik 340 német turisztikai szolgálatóval május 11-13. között.

Nos, ez a - beutazó turizmusból származó - turisztikai bevétel tavaly kereken 41 milliárd eurót tett ki. Több mint a fele - 24,8 milliárd európai utazók bukszájából vándorolt a német turizmus „vászontarisznyájába”. Legbőkezűbbek pedig a nagy Oroszország utazói voltak, akik nem átallottak utanként átlagosan 1188 eurót költeni; összesen 3,1 milliárdot. Őket a svájciak és az Egyesült Királyság követte az európai palettáról. A tengerentúliak közül az USA vitte a prímet bőkezűségben utanként 1844, összesen 4,2 milliárd euróval. Kína és a Perzsa-Öböl országai loholnak mögöttük vastagodó erszénnyel.

De miért utaznak külföldiek Németországba (hogy ott aztán otthon megkeresett pénzüktől szabaduljanak)? - hangzott el egy következő kérdés a legnagyobb német beutaztató vásárt megnyitó sajtókonferencián. Például, mert a trendi és hagyományos európai desztinációk közt Németország egyaránt kedvező ár-érték aránnyal kedveskedik az akár a szabadidős, akár az üzleti utazók számára - vallja a vezérigazgató Petra Hedorfert betegsége miatt helyettesítő Michaela Klare, a DZT, Német Turisztikai Hivatal Északnyugat-Európáért felelős képviselője, majd példaként európai fővárosok szállodai szobáinak átlagárát hozza fel. E szerint a 88 eurós berlini ár meg sem közelíti a 243 euróba fájó párizsit, de még a 146 eurós rómait sem. Ráadásul a szobaárak több felkapott német városban csökkentek tavaly. Összességében az uniós átlagárak 101, míg a német 94 euró körül mozog.

Természetesen egy megfizethető szállodai szobáért nem fogunk pár országgal, esetleg kontinenssel odébb utazni. De németéknél nem is kell a pay tévét bámulni unaloműzés gyanánt, hiszen a turisták költését a legváltozatosabb kínálattal ösztönzik a mai napig, és ez a jövőben sem változik. Mondhatni, mindenki megtalálja a számítást; az 54 százaléknyi szabadidő, csakúgy mint a 26% üzleti utazó, és a maradék is. A megbízható és gazdag turisztikai kínálatot látva pedig nem meglepő, hogy a visszatérő látogatók száma Németországban tavaly 40%-ot tett ki, ráadásul 2012-höz képest 3%-kal nőtt is. Szintén jó hatással bír a bevételekre a 4 éjszakát meghaladó hosszú távú tartózkodások tavalyi 8,8%-kos növekedése. Ezen persze van még mit csiszolni, mivel a tavalyi összes külföldi érkezésekre - 31,5 millió - jut kicsivel több mint kétszer annyi vendégéj.

A tavalyi külföldi vendégéjszakák 4,5 százalékos növekedésében a hagyományos európai küldőpiacok oroszlánrészt vállaltak, de az oroszok kivételével (+15,5%) egyikük sem produkált olyan látványos bővülést, mint az Arab-öböl országai a maguk 20,2, illetve a kínaiak a 11 százalékával.

A minket is magában foglaló, Délkelet-Európa 1-ből a csehek és szlovákok verték 5,5 illetve 5,7 százalékos növekedéssel a mezőnyt, míg a 700 ezer magyar vendégéjszaka erős stagnálást jelent. A következő 6 évben sem várnak tőlünk nagy csodát; stabilabb számokkal 8 ezer vendéjjel kalkulál a 2020-ra. Nagy meglepetést a Belgrádban tavaly megnyitott, Délkelet-Európa 2-t lefedő regionális igazgatóság országai jelentettek. Közülük a románok 14,6, a bolgárok pedig 15,8 százalékos vendégéj plusszal zárták 2013-at, míg a szerbek és bosnyákok - igaz nem vendégéjszaka, hanem érkezés szerint - 8,9 illetve 8,9%-kal pörgették fel 2012-es számaikat.

Az évek óta folyamatos győzelmi jelentések ellenére azért a német beutazó turizmus is találkozik kihívásokkal. Az idei télen a kevés hó vetette vissza a növekvőben lévő téli turizmust, míg a külpolitika történesek közül az Ukrajnában kialakult helyzet okozhat regionális fejtörést.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.