Arra a kérdésre, hogy miért fontos a Kocsonyafesztivál, a válaszadók jó negyede azt mondta: a kikapcsolódás, szórakozás miatt, ennél valamivel kevesebben a gazdasági szempontokat emelték ki, a városmarketing, imázs a harmadik leglényegesebb volt, az ingyenességet pedig kevesek ,a megkérdezettek 1,6%-a tartotta elsődlegesnek.
Ferling József, a Ferling PR tulajdonosa arról beszélt, hogy kiemelkedő a Kocsonyafesztivál médiamegjelenése az online-felületeken. A cég a legtöbb emberhez eljutó médiumokat figyelte februárban, és az országban ebben a hónapban zajló 19 fesztivál közül csupán a Mohácsi Busójárás tudta kicsivel megelőzni a Kocsonyafesztivált. A cikkek elsöprő többsége pedig pozitív hangvételű volt.
A Google felmérése szerint a legtöbben a Kocsonyafesztiválra kerestek rá a neten, a Budapesti Tavaszi Fesztiválra, a Busójárásra vagy a Szegedi Szabadtéri Játékokra ehhez képest csak 30%-nyian. A fesztivál honlapja december és március között a leglátogatottabb, megközelíti a Sziget honlapjának keresettségét, ezért rendkívül értékes felület - mondta Rózsa Edit. A Facebook oldala csaknem 16.000-es közösséget fog össze.
Az alapító-tulajdonos kiemelte: a fesztivál erőteljesen hat a helyi vállalkozások fejlesztésére. A pályázó több mint 250 árus, kereskedő nagy része (84%-a) helyi vagy régióbeli volt, az alvállalkozóknak azonban szinte mindegyike (90%).
A kereskedők a felmérés szerint jövőre is szívesen visszajönnek, elsősorban (30%) az anyagi haszon miatt, másodsorban azért, mert szereti a fesztivált. Valamivel több, mint 5%-uk volt nagyon elégedetlen a szervezéssel, az elégedettek és a nagyon elégedettek aránya 60% fölött van.
A miskolci szálláshelyeket mind lefoglalták, sorolta Rózsa Edit, a fesztiválra érkezőknek több mint a fele két éjszakát töltött a városban. A vendégeket elsősorban a koncertek, a hangulat, a barátok, ismerősök és a család, illetve a programok vonzzák ide. A legtöbben Pest megyéből érkeztek,de jöttek Hevesből, Hajdú-Biharból és Somogyból, ezen kívül még 10 megyéből (például Győr-Moson-Sopron,Komárom-Esztergom, Bács-Kiskun) utaztak Miskolcra a fesztiválra. A résztvevőknek több mint a fele helybéli volt.
Érdekes, hogy néhányan szóvá tették: kevés miskolci fellépő kapott lehetőséget a négy színpadon. A statisztika azonban mást mutat: csupán 20% volt a vendégművész, a többi miskolci, illetve miskolci származású – mondta a fesztiváligazgató.
A látogatóknak csaknem 80%-a elégedett vagy nagyon elégedett volt a Kocsonyafesztivállal, és csupán elenyésző hányaduk volt nagyon elégedetlen. A megkérdezettek szinte mindegyike vissza akar jönni jövőre is. Az idén a fesztivál bevétele ugyanannyi volt, mint amennyi a kiadása. Jövőre is megrendezik a Kocsonyafesztivált, és abban bíznak, hogy a 2012-ben és 2011-ben elnyert – még ki nem fizetett - állami támogatásokat hamarosan megkapják.