Az egynapos szakmai konferencián a fesztiválturizmus desztinációs marketingben játszott szerepe mellett a résztvevők betekintést nyerhetnek a Magyar Turizmus Zrt. által kezdeményezett Fesztiválok Éve 2010 kampányév irányvonalaiba és marketingtervébe, valamint a tematikus év előkészítésében is szerepet vállaló magyarországi fesztiválszövetségek tevékenységébe.
A konferencián előadást hallhatunk a Pécs2010 Európa Kulturális Fővárosa projekt aktualitásairól, ami a jövő évi nemzeti szintű turisztikai marketingben is kiemelt helyen szerepel. A konferencia délutáni kerekasztal-beszélgetései két téma köré szerveződnek, úgymint a fesztiválok finanszírozása és a marketing. A finanszírozás esetében a pályázati források mellett a fesztiválok gazdálkodása szempontjából kiemelkedően fontos szponzoráció aktualitásai is megvitatásra kerülnek, továbbá a fesztiválok sikerét konkrét gazdaságossági számításokkal is alátámasztó eredmények is helyet kapnak a beszélgetés során. A fesztiválok marketingjét a turisztikai szakmai szervezetek mellett maguk a fesztiválszervezők és olyan példamutató kezdeményezések, mint például a zöld fesztiválok képviselői vitatják meg.
A szakmai nap teljes időtartama alatt a résztvevők közvetlenül is felkereshetik a fesztiválszövetségeket, a legfontosabb turisztikai szövetségeket és a Magyar Turizmus Zrt. regionális marketing igazgatóságait, a felsorolt szervezetek képviselői saját standjukon várják az érdeklődőket, együttműködő partnereiket.
A konferencián a részvétel ingyenes, de előzetes regisztráció szükséges, a regisztrációs lap kitöltésével és visszaküldésével. A konferencia programja a www.itthon.hu szakmai oldalain érhető el. (Magyar Turizmus Zrt.)