A Crest fogkrémmárkának készített, kissé lagymatag szpotok bizonyultak 2009-ben a reklámok császárainak, mivel a londoni Saatchi & Saatchi „Egy mosollyal mindent elmondhatsz” fősorú kampánya kapta idén a legtöbb díjat a versenyeken – számolt be a Creative Review a The Gunn Report jelentésével kapcsolatban.
A kategória második helyezettje a GP Young & Rubicam nagyon szép, slow motion technikával filmezett Schweppes Burst reklámja lett holtversenyben a Leo Burnett kártyaházas filmjével, amit a Shelter nevű civil szervezetnek készítettek.
Az interaktív kategóriában a Crispin, Porter & Bogusky Whopper Sacrifice kampánya izmozott a díjak tömegével, amiben a Facebook felhasználókat próbálták rámasszírozni arra, hogy szabaduljanak meg ismerőseiktől ingyen szendvicsekért cserébe. A második a Wario Land Shake lett a Goodbye, Silverstein & Partnerstől.
Az All Gunns Blazing nevű kategória a máshová be nem sorolható kampányokat tartalmazza. Ebben Obama választási kampánya lett az első.
USA, Volkswagen
Az Egyesült Államok szállította idén is a legtöbb díjazott munkát, az Egyesült Királyság a második lett, míg Argentina a harmadik legdíjazottabb ország. Az országok első öt helyezettje és sorrendje nem változott a tavalyi évhez képest.
A megbízók versenyében a Volkswagen kerül a trónra, első udvarhölgye a Nike, második pedig az Axe/Lynx lett. Itt már volt némi változás, a tavalyi top tízből idén csak hatan fértek be az első tízbe. A Volkswagen az elmúlt 11 évben kilencszer volt az év hirdetője.
DDB London, BBDO
A legdíjazottabb ügynökség a DDB londoni irodája lett, őket követi az AlmapBBDO Sao Paulo és a Dentsu Tokyo. Interaktív ügynökségeknél a Goodby, Silverstein & Partners lett az első, a hálózatoknál BBDO, DDB, Ogilvy & Mother a sorrend.
A Gunn Report jelentése alapján a Creative Review statikus iparágról beszél. Ugyanazok a nevek uralják évek óta a reklámversenyeket, és noha idén a reklámipar radikális átalakulásáról szóltak a hírek, ez a reklámversenyek díjazottjain nemigen látszik. A Creative Review felveti annak a lehetőségét, hogy kreativitás és innováció szempontjából a Gunn Report talán hamis képet fest az iparágról, ami azért baj, mert számos hirdető a jelentés alapján választ ügynökséget magának.
A tavalyi Gunn Report összefoglalóját itt találja.
A Gunn Report elvén, a különböző versenyeredményeket összegezve készülő magyar Mattai-Macher rangsor a Kreatív magazin decemberi számában jelenik meg.