Kortárs művészeti negyeddel újít Újbuda

Újbuda önkormányzata kortárs művészeti negyed létrehozását tervezi a következő években a Bartók Béla úton.

A Crest fogkrémmárkának készített, kissé lagymatag szpotok bizonyultak 2009-ben a reklámok császárainak, mivel a londoni Saatchi & Saatchi „Egy mosollyal mindent elmondhatsz” fősorú kampánya kapta idén a legtöbb díjat a versenyeken – számolt be a Creative Review a The Gunn Report jelentésével kapcsolatban.

{video|id=681|width=425|height=344}


A kategória második helyezettje a GP Young & Rubicam nagyon szép, slow motion technikával filmezett Schweppes Burst reklámja lett holtversenyben a Leo Burnett kártyaházas filmjével, amit a Shelter nevű civil szervezetnek készítettek.

{video|id=682|width=425|height=344}

 

{video|id=683|width=560|height=340}


Az interaktív kategóriában a Crispin, Porter & Bogusky Whopper Sacrifice kampánya izmozott a díjak tömegével, amiben a Facebook felhasználókat próbálták rámasszírozni arra, hogy szabaduljanak meg ismerőseiktől ingyen szendvicsekért cserébe. A második a Wario Land Shake lett a Goodbye, Silverstein & Partnerstől.

{video|id=684|width=425|height=344}


Az All Gunns Blazing nevű kategória a máshová be nem sorolható kampányokat tartalmazza. Ebben Obama választási kampánya lett az első.

USA, Volkswagen
Az Egyesült Államok szállította idén is a legtöbb díjazott munkát, az Egyesült Királyság a második lett, míg Argentina a harmadik legdíjazottabb ország. Az országok első öt helyezettje és sorrendje nem változott a tavalyi évhez képest.

A megbízók versenyében a Volkswagen kerül a trónra, első udvarhölgye a Nike, második pedig az Axe/Lynx lett. Itt már volt némi változás, a tavalyi top tízből idén csak hatan fértek be az első tízbe. A Volkswagen az elmúlt 11 évben kilencszer volt az év hirdetője.

DDB London, BBDO
A legdíjazottabb ügynökség a DDB londoni irodája lett, őket követi az AlmapBBDO Sao Paulo és a Dentsu Tokyo. Interaktív ügynökségeknél a Goodby, Silverstein & Partners lett az első, a hálózatoknál BBDO, DDB, Ogilvy & Mother a sorrend.

A Gunn Report jelentése alapján a Creative Review statikus iparágról beszél. Ugyanazok a nevek uralják évek óta a reklámversenyeket, és noha idén a reklámipar radikális átalakulásáról szóltak a hírek, ez a reklámversenyek díjazottjain nemigen látszik. A Creative Review felveti annak a lehetőségét, hogy kreativitás és innováció szempontjából a Gunn Report talán hamis képet fest az iparágról, ami azért baj, mert számos hirdető a jelentés alapján választ ügynökséget magának.

A tavalyi Gunn Report összefoglalóját itt találja.

A Gunn Report elvén, a különböző versenyeredményeket összegezve készülő magyar Mattai-Macher rangsor a Kreatív magazin decemberi számában jelenik meg.

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.