Mint azt korábban megírtuk, az Aeroviva közel félmilliárdos vagyoni biztosítéka nem elegendő a teljes mértékű kártérítésre. A tisztázandó kérdések miatt azonban most csak egy 40%-os előleget folyósit a Társaság a károsultaknak és a a fennmaradó részt az ügy teljes lezárását követően utalja majd át. Persze az összeget azok az ügyfelek kapják, akik igazolt, a jogszabályoknak megfelelő kárigénnyel rendelkeznek. Ezen károsultak köre azonban változóban van, mivel továbbra is vitásak olyan részletek, hogy a kártyával fizetők milyen mértékű kártérítésben részesül tek bankjuktól.
Horváth Péter a QBE Magyarországi Fióktelepének értékesítési igazgatója elmondta: ez függ a kártya típusától. Itt a hitelkártyák jönnek szóba, mivel esetükben a meg nem valósult szolgáltatás után jár kártérítés. A biztosító jelenleg a bankoktól vár igazolást az Aerovivának kártyával fizető ügyfelekre vonatkozóan.
Horváth Péter ismét megerősítette, hogy a tavaly december óta húzódó Aeroviva ügye valódi állatorvosi ló; olyan káresemény, melyre korábban nem volt példa itthon. A kárrendezés minden problémája felmerül az iroda igen szerteágazó kínálata miatt. Volt aki csak repülőjegyet váltott, volt, aki csak szállást foglalt, megint mások utazási csomagot vásároltak.
Még múlt héten, április 18-án tájékoztatott a biztosító saját honlapján szereplő közleményében, hogy a bizonyított kárigénnyel rendelkező károsultjaik számára 40 százalékos kártérítési előleget fizet. Horváth Péter elmondta: szerette volna a QBE egyben lerendezni a pórult járt utasok kártérítését. Az ügy teljes felgöngyölítése azonban még hosszú heteket vehet igénybe, így nem kívánták váratni pénz nélkül azokat, akiknek biztosan jár a kártérítés. A biztosítótársasághoz 821 darab - a jogszabályok alapján jogosnak tűnő – kárbejelentés érkezett.
Horváth Péter elmondta: a cég volt vezetésével továbbra sem találkoznak személyesen. Csupán e-mailben illetve ügyvédeiken keresztül tárgyalnak velük.