Közép-európai roadshow-n a Maldív-szigetek

Péntek este harmadik, egyben utolsó állomásához érkezett a Maldív-szigetek idegenforgalmi hivatalának, illetve turisztikai szolgáltatóinak közös, Varsót és Prágát is érintő közép-európai roadshow-ja. A városligeti Gundel étteremben utazásszervezők és a sajtó számára rendezett fogadáson a Turizmus Online Ismail Shahyr-t, a Maldív Turisztikai Hivatal marketingigazgató-helyettesét kérdezte.

"A Maldív Turisztikai Hivatal figyelmen kívül hagyja válságot." - közölte Shahyr, reagálva érdeklődésünkre, hogy miért pont a gazdasági válság közepette vágnak bele a viszonylag kis küldő piacot jelentő Közép-Európa bejárásába. "A válság egyszer véget fog érni, az emberek újra elkezdenek utazni, de addig is igyekezni kell őket ellátni megfelelő információval, hogy a válság végeztével a rajtvonalhoz állva a legjobb esélyekkel vegyük fel a küzdelmet más desztinációkkal.” – magyarázza Shahyr. “Európa fontos piac számunkra, a beutazó forgalom mintegy 75 százalékát teszik ki az európai turisták, de árnyalni kell a képet, megismerni a kiemelten fontos küldő régió több országát, hogy ne veszítsünk piacot.”

A maldív szolgáltatók és idegenforgalmi szakemberek a héten első ízben folytattak Varsóban és Budapesten marketingakciót, Prágában korábban már jártak. “Közép-Európa részesedése az éves vendégforgalomból viszonylag alacsony, ugyanakkor látjuk benne a növekedési potenciált.” – említi Shahyr közép-európai turnéjuk egyik indokát. “Célunk – folytatja az idegenforgalmi szakember – hogy Közép-Európa részesedését a jelenlegi 0,6 százalékról rövid időn belül 1 százelékra növeljük.” A Maldív-szigetek beutazó forgalma 2008-ban mintegy 680 000 főt tett ki. Magyarokra vonatkozóan Shahyr idei adatot közöl, mely szerint 2009. júniusával bezárólag közel 2100-an utaztak hazánkból az egzotikus szigetcsoportra.

A közel 1200 szigetet számláló Maldív-szigeteken az idegenforgalom 1972-ben vette kezdetét, az ekkor készült statisztikák szerint összesen 1097 turista látogatta meg az Egyenlítőn fekvő, Marco Polo által az Indiai-óceán virágának elnevezett köztársaságot.

A tervek szerint a folytatásban a roadshow-t egy erőteljes reklámkampány követi, melynek során be kívánják bizonyítani, hogy országuk nem csupán a felső tízezer számára megfizethető úti cél.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.