"A Maldív Turisztikai Hivatal figyelmen kívül hagyja válságot." - közölte Shahyr, reagálva érdeklődésünkre, hogy miért pont a gazdasági válság közepette vágnak bele a viszonylag kis küldő piacot jelentő Közép-Európa bejárásába. "A válság egyszer véget fog érni, az emberek újra elkezdenek utazni, de addig is igyekezni kell őket ellátni megfelelő információval, hogy a válság végeztével a rajtvonalhoz állva a legjobb esélyekkel vegyük fel a küzdelmet más desztinációkkal.” – magyarázza Shahyr. “Európa fontos piac számunkra, a beutazó forgalom mintegy 75 százalékát teszik ki az európai turisták, de árnyalni kell a képet, megismerni a kiemelten fontos küldő régió több országát, hogy ne veszítsünk piacot.”
A maldív szolgáltatók és idegenforgalmi szakemberek a héten első ízben folytattak Varsóban és Budapesten marketingakciót, Prágában korábban már jártak. “Közép-Európa részesedése az éves vendégforgalomból viszonylag alacsony, ugyanakkor látjuk benne a növekedési potenciált.” – említi Shahyr közép-európai turnéjuk egyik indokát. “Célunk – folytatja az idegenforgalmi szakember – hogy Közép-Európa részesedését a jelenlegi 0,6 százalékról rövid időn belül 1 százelékra növeljük.” A Maldív-szigetek beutazó forgalma 2008-ban mintegy 680 000 főt tett ki. Magyarokra vonatkozóan Shahyr idei adatot közöl, mely szerint 2009. júniusával bezárólag közel 2100-an utaztak hazánkból az egzotikus szigetcsoportra.
A közel 1200 szigetet számláló Maldív-szigeteken az idegenforgalom 1972-ben vette kezdetét, az ekkor készült statisztikák szerint összesen 1097 turista látogatta meg az Egyenlítőn fekvő, Marco Polo által az Indiai-óceán virágának elnevezett köztársaságot.
A tervek szerint a folytatásban a roadshow-t egy erőteljes reklámkampány követi, melynek során be kívánják bizonyítani, hogy országuk nem csupán a felső tízezer számára megfizethető úti cél.