Közös projektet indít a Coca-Cola és a Duna-Dráva Nemzeti Park

A Coca-Cola magyarországi szervezete és a Duna-Dráva Nemzeti Park Igazgatóság vezetői együttműködési megállapodást írtak alá csütörtökön, a cégcsoport 25 millió forintos támogatásának segítségével a Duna vízminőségének javítását és a természetbarát ökoturizmus fellendítését tűzték ki célul a Duna-Dráva Nemzeti Park területén.

Az eseményen jelen volt George H. Walker III, az Egyesült Államok nagykövete, Haraszthy László a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium helyettes államtitkára, valamint Robert J. Murray és Békefi Gábor, a Coca-Cola magyarországi szervezetének vezérigazgatói. Az összeg az eddigi legnagyobb, környezetvédelmet szolgáló társadalmi célú felajánlás Magyarországon. A Coca-Cola évek óta kiemelt figyelmet fordít a Duna menti vizes élőhelyek és különösen az ártéri területek természetközeli állapotának megóvására, valamennyi Duna menti országban programot indított a folyó természeti értékeinek megóvására. A magyarországi palackozó civil szervezetekkel és a környezetvédelmi minisztériummal együttműködve idén is részt vesz a nemzetközi Duna-nap szervezésében. A cégcsoport és a Duna-Dráva Nemzeti Park Igazgatóság megállapodása szerint 2007. év végéig a Gemenc és Bédakarapancsa környéki vizes élőhelyek rehabilitációjával, a vízminőség, valamint az ökoturizmus feltételeinek javításával a jelenlegi évi 60 ezerről a természeti értékek védelmével összeegyeztethető maximumra, azaz 80 ezerre növelik az évente a nemzeti parkba látogatók számát – adott tájékoztatást az együttműködés részleteiről dr. Iványi Ildikó, a Duna-Dráva Nemzeti Park Igazgatóságának igazgatója. Elsősorban a víziturizmus és a fotóturisztikai szolgáltatások bővítését, a gyalogos és kerékpáros turizmus számára megfelelő információs és irányító táblarendszer kiépítését tervezik. A közeljövőben az al-dunai területen 6 mellékág vízminőségének folyamatos vizsgálata és revitalizációja kezdődik el. Az aláírók kötelezettséget vállaltak a Duna-Dráva Nemzeti Park természetvédelmi tevékenységének folyamatos népszerűsítésére, marketingterv készítésére, illetve a nemzeti park munkatársainak marketingkommunikációs továbbképzésére.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.