A kiállításon a gyerekek kipróbálhatják magukat a nagyok világában, pár órára olyan dolgokkal is foglalkozhatnak, amelyek többnyire tiltva vannak nekik. Így például a piacon ők lehetnek az árusok, kezelhetik a mérleget és a pénztárgépet, orvosként bepillanthatnak a műtőbe, kipróbálhatnak műszereket, szobafestőként szabadon mázolhatnak, építészként falazhatnak. A stúdióban most ők mondják el a híreket, jelenthetik az időjárást, vezethetnek vagy éppen szerelhetnek autót.
Máté Xénia, a kiállítást megalkotó Prime Exhibition ügyvezetője megjegyezte: a gyerekek a méretben rájuk szabott környezetben játékosan bár, de valóban felnőttes munkákat végezhetnek.
A szervezők a 3-12 éves korosztályt célozták meg, de - mint az ügyvezető elmondta - családi programot kínálnak, az aktív szülők részt vehetnek a játékban. A család felnőtt tagjai is kellemesen tölthetik el az időt, büfé és várakozó áll a rendelkezésükre, a legkisebbeknek pedig mini kuckót alakítottak ki - ismertette.
A beruházás 100 millió forint nagyságrendű, a költségek jelentős hányadát azok a szponzorok állják, amelyek az egyes szakmákat bemutatják. A szervezők azzal számolnak, hogy a kiállítás egy éves időtartama alatt 150-200 ezren látogatnak el.
Forrás: MTI