A vállalat "Pepsi Touch" nevű érintőképernyős automatái tavaly jelentek meg az Egyesült Államokban. A gépek a közeljövőben startolnak Európában, első körben Nagy-Britanniában. Az automatákkal a hagyományos vásárlás mellett, a fogyasztónak lehetősége van ajándék üdítőt küldeni akármelyik mobillal rendelkező ismerősének, ha beüti a célszemély nevét, telefonszámát és személyes üzenetét, amely akár videó is lehet, a gépeken levő kamerával 10 másodpercnyi anyag rögzíthető. Az illető sms-ben értesül az ajándékról, amit a legközelebbi automatánál ki tud váltani - írja a Marketing Week.
A nagy rivális szintén automatákat készül telepíteni a szigetországban. A Coca-Cola "Freestyle" gépek különlegessége, hogy a vásárló számos ízvariációt kombinálhat össze magának. A lehetőségek száma 100 fölött van. A Freestyle nem rendelkezik közösségi funkciókkal, viszont a választott ízkombinációkat elmenti és cég központjába küldi, ahol a termékfejlesztés nagy hasznát veszi, az így begyűjtött információnak. (Marketinginfo)