A road show-t 2007-ben indította el a Társaság a Zrt. külképviseletei és a régiós turisztikai szolgáltatók közötti együttműködés szorosabbá és hatékonyabbá tétele érdekében.
Újdonság, hogy az idei évben a meghívott külképviselők az adott küldőország lakosságának fogyasztói szokásait mutatják be a szakmai vendégek részére.
Az eseménysorozat első állomása március 29-én, a Közép-Dunántúl régió volt, az MT Zrt. ausztriai, cseh és szlovákiai külképviselet-vezetőjének részvételével. Az első fogyasztói szemléletű „Külképviselők a régióban” c. szakmai rendezvényen Horváth András, a Közép-Dunántúli Regionális Idegenforgalmi Bizottság (RIB) elnöke, Dr. Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója és Bodrogai László, az MT Zrt. Közép-dunántúli Regionális Marketing Igazgatóságának (RMI) igazgatója köszöntötte a vendégeket. A program részeként, elsőként Bodrogai László RMI igazgató ismertette a Közép-Dunántúl régió sajátosságait, turisztikai eredményeit és az RMI 2010. évi marketingtervét. A továbbiakban az MT Zrt. külképviselőinek prezentációira került sor: Kovács Balázs ausztriai, Godár Ivett szlovákiai és Szirányi András csehországi külképviselet-vezető mutatta be a megjelent mintegy 50 fős közönségnek az adott ország lakosságának utazási szokásait, az utazók igényeit, fogyasztói szokásait és a magyar vállalkozások lehetőségeit.
Az előadásokat követően interaktív konzultációra került sor az MT Zrt. munkatársai és a szakmai meghívottak között. A program a régióban tett kirándulással és különböző helyi szolgáltatók felkeresésével zárult.
A KSH előzetes statisztikai adatai szerint a tavalyi évben, a Közép-Dunántúl régióban mindhárom küldőország tekintetében nőtt a vendégéjszakák száma: 2008-hoz képest a szlovák vendégek mintegy 7%-kal, a csehek 17%-kal, az osztrák vendégek pedig 32%-kal több vendégéjszakát töltöttek el a Közép-Dunántúl turisztikai régió kereskedelmi szálláshelyein. (MT Zrt.)