Az MT Rt. az elmúlt években több jelentős, az USA kiutazó turizmusára vonatkozó kutatás lebonyolításában vett részt, illetve felmérést vásárolt meg, amelyek az rt. Piac- és Termékelemzési Irodájában minden héten csütörtökön 14 és 17 óra között előzetes bejelentkezés alapján megtekinthetők.
Zsámboky Gábor, a marketingszervezet New York-i képviseletének vezetője előadásában elsősorban arra hívta fel a figyelmet, hogy az USA turizmusában jelenleg a közvetítők, illetve partnerek kiiktatása az egyik legmeghatározóbb trend, ezért a magyar fogadóirodák csak olyan egyedi, izgalmas és interaktív programajánlatokkal (pl. családlátogatás, főzőtanfolyam) törhetnek be, illetve maradhatnak fenn az amerikai piacon, amelyek nem vásárolhatók meg közvetlenül az interneten.
Ezzel együtt rendkívül fontos a világhálón való megjelenés a tengerentúli piacon, a felnőtt lakosságnak több mint a fele használja utazásának megszervezéséhez a netet. Gőgh Attila, a Malév észak-amerikai regionális igazgatója elmondta, a Malév 2004-ben 30 százalékkal több utast szállított amerikai járatain, mint az azt megelőző évben, a gyenge dollár miatt azonban a bevételeik csak 15 százalékkal emelkedtek. Az amerikaiak utazási szokásokról részletesen lapunk április számában olvashatnak.