Jelentős változásokat indíthat el a hazai e-kereskedelemi gyakorlatban, a magyar kuponos piac felét magáénak tudó Kupon Világ és a könyvpiac egyik meghatározó márkájaként számon tartott Libri közötti új megállapodás. Az offline fizetési módot támogató stratégiai megállapodás eredményeként a kuponos oldal vásárlói számára elmosódik az online és offline közötti határvonal. A Kupon Világ és Libri közötti stratégiai partnerség június 1-én lép életbe.
A megállapodásnak köszönhetően a Kupon Világ vásárlói ezentúl a kuponos oldalon vásárolt termékek és szolgáltatások virtuális pénztáránál az offline fizetést is választhatják. Ennek a fizetési módnak a preferálása estén nem kell ugyanis mást tenniük, mint elsétálni a legközelebbi Libri könyváruházba ahol - a készpénzes vagy bankkártyás fizetést követően -, átvehetik a kinyomtatott kupont.
„Tudjuk, hogy ez a logikus és kézenfekvő megoldás furának tűnhet az online kereskedelem szakembereinek, de ez a lépés ügyfeleink nagyobb kényelmét, és igényeik átgondolt kielégítését szolgálja.” – mondta Shehryar Piracha, a Kupon Világ ügyvezető tulajdonosa.
„Tőlünk már megszokhatták a vásárlóink, hogy mi minden innovatív megoldást kedvelünk. Bár az online fizetési mód hívei is vagyunk, ez a megoldás, hogy a Kupon Világ vásárlói a Libri könyváruházaiban egyenlíthetik ki számlájukat, kölcsönös előnyökkel jár mindkét fél számára.
Partnerünk vevői igényeik szerint biztonságban érezhetik magukat, és nem utolsósorban potenciális vásárlóként betérnek 34 könyváruházunk egyikébe is. Így a Libri-boltok hangulatát, katalógusait is magukkal viszik a megvásárolt kupon mellé, és lehet, hogy nálunk is törzsvásárlóvá válnak” – mondta Kovács Péter, a Libri Könyvkereskedelmi Kft. ügyvezetője.
„Statisztikáink azt mutatják, az online vásárlók túlnyomó többsége továbbra is a készpénzes vagy az eladóhelyi bankkártyás fizetést részesíti előnyben az online fizetési módokkal szemben. Az eNET.hu kutatásai alapján a 2012-es magyar e-kereskedelem bevételeinek 85%-a offline fizetésből realizálódott. Ez nagyon erős magyarországi igényt sejtet az ilyen fizetési formák iránt, és ezt mi sem hagyhattuk figyelmen kívül” – tette hozzá Shehryar Piracha.
A stratégiai megállapodás részeként , a Kupon Világ exkluzív online marketingszolgáltatásokat nyújt majd a Libri részére, amely cserébe 34 könyváruházában fogadja ezentúl a Kupon Világ ügyfeleit. Előzetes várakozások szerint, akár havi tízezer ilyen vásárlásra lehet majd számítani.