Kulturális fórum a Budapest Kártyáért

Igazi turisztikai minikonferenciává nőtte ki magát szerda délelőtt a BTSZK találkozója, melyen a Budapest Kártya kulturális partnerei jelentek meg és vitatták meg ötleteiket az áprilistól megjelenő új kártya kapcsán. A Budapest Kártyában, a sokoldalúan használható és versenyképes tartalom mellett a legnagyobb változás a partnerek számára a lényegesen nagyobb hazai és nemzetközi promóció lesz, mely a Budapest Kártyát egy ’must’ termékként pozícionálja a piacon.

Elsőként a BTSZK ügyvezetője, Molnár József tájékoztatta a több mint 30 megjelent fővárosi kulturális szervezet és kulturális program képviselőjét, az elmúlt két hónapban létrejött változásokról és eredményekről és a marketingszervezet jövő évi terveiről. Molnár József rámutatott arra, hogy Budapest promóciójában, a jövőben lényegesen nagyobb szerepet kívánnak a Budapest Kártyának szánni, hiszen egy olyan városban, ahol évente 2 és fél millió turista, mintegy 6 millió vendégéjszakát tölt el, lehetetlen helyzet, hogy a főváros hivatalos városkártyájából 2010-es évben mindössze 69 ezer fogyott. Tervei szerint a Kártyának a jövőben kulcsszerepe lesz Budapest valódi turisztikai teljesítésének mérésében is, melyre jelen pillanatban csak a szálláshelyi statisztikák állnak rendelkezésre. A hatékony turisztikai promócióhoz ugyanis elengedhetetlen a turizmushoz kapcsolódó szolgáltatásokból származó bevételek és a vendégek valós igényeinek és szokásainak megismerése, melyre a jövőben a BTSZK nagy hangsúlyt kíván fektetni. Közös célként fogalmazta meg a turizmus, a turisztikai szolgáltatások minőségének emelését, a vendégközpontú gondolkodás elterjedését, a minőségi programok nyújtását, melyre a júniusban alakuló budapesti TDM lesz majd a garancia. A Budapest Kártyával kapcsolatos elképzelések ismertetését követően, a megjelent szolgáltatók konstruktív ötletekkel és javaslatokkal álltak elő. Többen kiemelték az állandó budapesti attrakciók létrejöttének ösztönzését és a meglévők támogatását (pl. őrségváltás a Várban, déli harangszó a Szent István téren a Bazilika előtt, zenélő szökőkút a Belvárosban) és hasznos vélemények fogalmazódtak meg az új Budapest Guide és a most alakuló új Budapestinfo weboldal tartalmi és szerkezeti felépítésére, s a nemzetközi promócióra vonatkozóan egyaránt.

Molnár József ügyvezetője megköszönte az értékes hozzászólásokat és rávilágított arra, hogy csak szakmai összefogással, közös fellépéssel lehet igazán látványos eredményt elérni Budapest turizmusában, annak érdekében, hogy a szolgáltatók is megtalálják számításaikat és a város is versenyképes legyen a nemzetközi turisztikai piacon.

A BTSZK várja a Budapest Kártyához csatlakozni kívánó szolgáltatókat, melyhez február 21-ig kéri a szerződések aláírását.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.