A kulturális kutatás eredményei, tapasztalatai több vonatkozásban is rendkívüli jelentőséggel bírnak. Egyrészt a kulturális intézményeket, múzeumokat tájékoztatja, hogy milyen kiállítások, programok érdeklik elsősorban a turistákat valamint milyen prioritásaik, kulturális és jegyvásárlási szokásaik vannak. Ezek az információk kiváló alapot adnak az intézményeknek a kulturális kínálat meghatározásához és fejlesztéséhez, valamint egy korszerű marketingkommunikáció kialakításához. A felmérés eredményei visszajelzést adnak a budapesti kulturális kínálatról is, a kínálat, minőségét, gazdagságát, színvonalát elemezve. A kutatás azért is egyedülálló, mert ez az első olyan felmérés, mely desztinációk szerint részletezve vizsgálja a Budapest iránt érdeklődő, illetve a már Budapesten tartózkodó turisták szokásait a fővárosi kulturális intézmények igényei, elvárásai szerint összeállított kérdések alapján. Ezeknek az információknak kulcsszerepe van a BTH tevékenységének, a kulturális turizmusra épülő marketingmunka megalapozásában, egyúttal az intézmények és a BTH közötti együttműködés konkrét lépéseinek, a közös projektek és akciók megtervezésében is. A jelenlegi gazdasági válság okozta helyzetben még inkább felértékelődik a kutatás szerepe, hiszen az igazán hatékony marketingkommunikáció megtervezésében óriási jelentősége van annak, hogy pontosan meghatározhatók legyenek az egyes célcsoportok, így a kulturális turizmus célcsoportjának motivációi, igényei is. A Kulturális Munkacsoport közös munkája példaértékű, hiszen a jelenlegi gazdasági helyzetből az egyetlen kivezető út az összefogásban, a közös gondolkodásban és együttműködésekben rejlik.
A Kulturális Munkacsoportról további információ: www.culturalbudapest.com Ördög Ágnes, Tel: 328-40-89, E-mail: [email protected]