Kulturális kutatás a BTH-tól

Megkezdte munkáját a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. és a Művészetek Palotája által kezdeményezett kulturális munkacsoport. A 2009-es év első találkozóján ismertették a 2008-as kulturális kutatás eredményeit, és felvázolták az idei évre tervezett főbb akciókat.

A kulturális kutatás eredményei, tapasztalatai több vonatkozásban is rendkívüli jelentőséggel bírnak. Egyrészt a kulturális intézményeket, múzeumokat tájékoztatja, hogy milyen kiállítások, programok érdeklik elsősorban a turistákat valamint milyen prioritásaik, kulturális és jegyvásárlási szokásaik vannak. Ezek az információk kiváló alapot adnak az intézményeknek a kulturális kínálat meghatározásához és fejlesztéséhez, valamint egy korszerű marketingkommunikáció kialakításához. A felmérés eredményei visszajelzést adnak a budapesti kulturális kínálatról is, a kínálat, minőségét, gazdagságát, színvonalát elemezve. A kutatás azért is egyedülálló, mert ez az első olyan felmérés, mely desztinációk szerint részletezve vizsgálja a Budapest iránt érdeklődő, illetve a már Budapesten tartózkodó turisták szokásait a fővárosi kulturális intézmények igényei, elvárásai szerint összeállított kérdések alapján. Ezeknek az információknak kulcsszerepe van a BTH tevékenységének, a kulturális turizmusra épülő marketingmunka megalapozásában, egyúttal az intézmények és a BTH közötti együttműködés konkrét lépéseinek, a közös projektek és akciók megtervezésében is. A jelenlegi gazdasági válság okozta helyzetben még inkább felértékelődik a kutatás szerepe, hiszen az igazán hatékony marketingkommunikáció megtervezésében óriási jelentősége van annak, hogy pontosan meghatározhatók legyenek az egyes célcsoportok, így a kulturális turizmus célcsoportjának motivációi, igényei is. A Kulturális Munkacsoport közös munkája példaértékű, hiszen a jelenlegi gazdasági helyzetből az egyetlen kivezető út az összefogásban, a közös gondolkodásban és együttműködésekben rejlik.

A Kulturális Munkacsoportról további információ: www.culturalbudapest.com Ördög Ágnes, Tel: 328-40-89, E-mail: ordog@budapestinfo.hu


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.