A kutatás készítői az internethasználók mint egyre növekvő csoport általános belföldi és külföldre irányuló utazási, kikapcsolódási szokásainak alakulását és a gazdasági válság azokra való hatását kívánták feltárni.
Az internetet rendszeresen használók a két vizsgált év (2008 és 2009) során közel ugyanakkora arányban vettek részt valamilyen, egy napnál hosszabb ideig tartó belföldi, vagy külföldi üdülésben, szabadidős tevékenységben: 2009-ben hetvenkét százalékuk, 2008-ban pedig háromnegyedük. Az utazók táborának minimális szűkülése mellett, az internetezők körében, a belföldön (is) kikapcsolódást keresők száma kissé nőtt, a külföldi üdülést (is) választók aránya pedig kissé csökkent az egy évvel korábbiakhoz képest.
A diagramokkal gazdagon illusztrált kutatás részletesen szól többek között az úti cél választásra, a bel- és külföldi tartózkodásra, az üdülési csekk felhasználásra vonatkozó utazási szokásokra.
A teljes kutatást itt olvashatják.