Látogatórekord nélkül zárult az Oktoberfest

Ismét elmaradt a látogatórekord a müncheni Oktoberfesten, a vasárnap véget ért népünnepélyen 6,4 millióan szórakoztak és összesen 6,7 millió liter sört ittak meg.

A látogatók száma ötszázezerrel maradt el a 2011-ben feljegyzett rekordtól, és nem változott az egy évvel korábbihoz képest, de a bevétel nőtt, mert a sör minden korábbinál drága volt, korsónként - vagyis literenként - 9,40 és 9,85 euró (2788-2921 forint) közötti összeget kellett fizetni érte a Terézia-réten felállított sátrakban.

A vendégek fejenként átlagosan 1,04 liter sört ittak meg, ami jó aránynak számít. Az ennivaló is jól fogyott, a vendégek a több tízezer sültkolbász és grillcsirke mellett megettek 114 ökröt és 54 borjút is.

A szervezők mérlege szerint a 180. Oktoberfest a sokéves átlaghoz képest nyugodt volt. A bajor vöröskereszt ügyeletesei például 7551 fesztiválvendéget láttak el, ami 20 százalékos csökkenés a 2011-es csúcsévhez képest. A leggyakrabban alkoholmérgezést vagy vágott sebet kellett ellátni, mindkét esettípusból több mint 600-at regisztráltak.

A nagyjából 35 hektáros területen két hét alatt személyes tárgyak ezreit hagyták el a sörözők, 4200-at le is adtak a megtalálók a rendezőknek. A talált tárgyak osztályán kötött ki például két karikagyűrű, egy trombita, egy gitár, egy gördeszka, egy hallókészülék és egy teljes műfogsor. A söröskorsót viszont sokan el akarták vinni, pedig nem fizettek érte, a rendezők összesen 81 ezer korsót koboztak el a vendégektől a kijáratoknál.

A rendőrségnek 2031 alkalommal kellett intézkednie, pontosan annyiszor, mint tavaly. 1552 esetben tettek feljelentést, ami ugyan emelkedés a 2012-es 1470-hez képest, de a súlyos testi sértések száma csökkent - 119-ről 99-re - , és kevesebb verekedtek a súlyos, egyliteres üvegkorsóval a kezükben. Összesen 58 ilyen esetet regisztráltak a tavalyi 66 után.

Az első Oktoberfestet 1810-ben rendezték. 1819-ben nyilvánították évente tartandó népünnepélynek, kezdetét pedig a barátságosabb időjárású szeptemberre hozták előre. A világ legnagyobb népünnepélyeként számon tartott sörfesztivál háborúk és járványok miatt eddig 24-szer maradt el, így az idei volt a 180. a sorban.

A müncheni Oktoberfest - Oktoberfest München - 1995 óta bejegyzett márkanév. A logója két teli korsó, az egymással érintkező korsókra kiülő párán pedig szem és száj, az ábra így egy mosolygós arcot mutat. A müncheni önkormányzat adatai szerint világszerte mintegy kétezer sörfesztivált neveznek Oktoberfestnek.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.