Légitársaságok tesztje II.

A múltkori tesztelésünkhöz hasonlóan most is a légitársaságok honlapjára és telefonos ügyintézésére voltunk kíváncsiak. A honlapon az alábbi dolgokat kellett megfigyelni: mennyire lehet könnyen eligazodni, elegendők és hasznosak-e a feltüntetett információk, mennyire feltűnő, kedvcsináló az adott oldal, és mennyire lehet könnyen, gördülékenyen jegyet foglalni. A telefonos tesztnél munkatársainknak figyelniük kellett arra, hányadik csörgésre veszik fel a telefont, invitálják-e az iroda személyes felkeresésére, vagy épp lebeszélik-e róla. Ezúttal az alábbi légitársaságokat választottuk: KLM, Austrian, Air France. Tesztelőink valós, potenciális ügyfélként viselkedtek, majd a fogyasztó szemszögéből megélt tapasztalataikat rögzítették a tesztelés alapján. Eredmények értékelése: nem az egyes irodák általános tevékenységét jellemzik, hanem az adott tesztelés tapasztalatait írják le. A felmérést segítő kérdések (amelyekre igen/nem válaszok lehetségesek) súlyozva vannak, így a százalékos eredményt (teljesítményt) ez alapján kapjuk meg. A pontozás (általános értékelés) eredményét a szubjektív értékelés adja meg, amely két részből áll: (1.) általános értékelés, majd ugyanezen szempontok (2.) fontosságát kell értékelni 1–5-ig terjedő skálán.

'

KLM

A KLM honlapján van magyar nyelvű link, de az ott szereplő akciós hirdetésekre kattintva már angolul jelennek meg az információk. A jegyrendelés teljesen érthető és egyértelmű, könnyű a jegyet lefoglalni és az árakat megtalálni. Munkatársunk szerint a honlap a jegyfoglalásra és rendelésre orientálódik, nem tüntetnek fel olyan linkeket, amelyek a kiválasztott városról tájékoztatnának, pedig ezek akár kedvcsinálóként is működhetnének. Az egyéb szolgáltatások, mint például autóbérlés, szálláslehetőségek, csak angolul olvashatók. A honlap dizájnja megfelelő, de nem túl felhasználóbarát annak, aki nemcsak a jegyrendelésről és a jegy áráról, hanem az úti célról is szeretne tájékoztatást kapni. A telefonos érdeklődés során egy kedves hölgy vette fel a telefont, készséges volt, részletes tájékoztatást adott a jegyrendelés menetéről, és azt is elmondta, hogy on-line foglalás esetén kedvezmény jár. Arra a kérdésre, hogy „Milyen a benyomása a vállalatról a tesztelés tapasztalatai alapján?”, közepesen jó értékelést kapott a KLM.

Általános értékelés: 4,3
Teljesítmény: 61%

Air France

A telefonos érdeklődés során a központi automata szövege volt hallható a kapcsolásig. Angolul és franciául is tájékoztatást adtak az on-line foglalásról, a törzsutasprogramról, illetve egyéb lehetőségekről. Ez mindenképpen alapvető egy nemzetközi cégnél. A hölgy, aki a felvilágosítást adta, nagyon kedves és türelmes volt. Igaz, hogy nem invitálta az érdeklődőt az irodába, de lebetűzte a cég internetes oldalának a címét, mondván ott kényelmesen körbe lehet nézni, de előtte még szóban az árakról kellő felvilágosítást adott. Nem sietett, türelmes volt, azt tanácsolta, hogy gondolja át munkatársunk az utazást, a netes információk a segítségére lesznek majd. A honlapon a különböző szolgáltatásokkal kapcsolatos információk bőségesen szerepelnek (autóbérlés, szálláslehetőségek, e-szolgáltatás, céges utazásösztönző stb.), bár néhány dolgot nem talált meg rajta a tesztelő (ilyen például az utasbiztosítás). Pozitívumként könyvelhető el, hogy ezeket a hasznos információkat mind magyar nyelven lehetett olvasni.

Általános értékelés: 4,4
Teljesítmény: 73%

Austrian Airlines

Az internetes oldalon nagyon jól el lehet igazodni, a hasznos telefonszámokat is könnyen meg lehet találni, és gyakorlatilag minden információ szerepel itt, amely a repüléssel, utazással kapcsolatos. A jegyvételi módok is áttekinthetők, és egyértelműen vannak feltüntetve. Arra a kérdésre, hogy „A telefonszámokat könynyen meg lehet-e találni a honlapon?”, kiváló osztályzatot kapott az Austrian Airlines. Szimpatikus volt a shoppernek, hogy nemcsak budapesti indulással indítanak járatokat, hanem Pécsről is, és mindezt kedvezményesebb árért, bár még így sem tartotta mindig jónak az ár-érték arányt. A telefont már két kicsengés után felvette egy kedves hölgy, aki részletesen tájékoztatta az érdeklődőt az árakról. Az eddigi – légitársaságokkal kapcsolatos – tesztjeink során csak ennél a vállalatnál fordult elő, hogy a biztosításokkal kapcsolatos információkat megemlítették, illetve, hogy a cég munkatársa megköszönte az érdeklődőnek, hogy az adott irodát választotta ügyei intézésére.

Általános értékelés: 3,8
Teljesítmény: 86%

Technika

A tesztelőknek az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük az irodáknál:

■ Internetes elérhetőség, telefonos ügyintézés, információadás, általános értékelés.

A százalékos eredmények a fenti blokkok, összesen 23 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezen felül 1–5 terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint a légitársaságokat, a tesztelés során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán egyetlen, statikus mintavételnek az eredménye.

Megjegyzés

A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi. www.smartrin.com

'

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.