Jacques Chirac francia köztársasági elnök beszédében rámutatott, az A380-as valódi európai sikertörténet, a csúcsmegoldásokat felvonultató óriásgép a világ leginkább környezetbarát repülőgépe címet is elnyerhetné. A francia elnök köszönetet mondott annak a több mint 200 ezer dolgozónak Európában és világszerte, akik munkája révén elkészült a vadonatúj típus első darabja. Tony Blair brit miniszterelnök azt hangsúlyozta, hogy az A380-as a világ legizgalmasabb légi járműve, amely a gazdasági erő, technológiai innováció és az elkötelezett munkaerő jelképe. Hozzátette, hogy a repülőgép előállításán fáradozó négy európai ország munkásai büszkék lehetnek művükre, mivel egy példa nélküli együttműködés eredményeként jött létre az A380-as. Véleményéhez Gerhard Schröder német kancellár is csatlakozott. A spanyol miniszterelnök, José-Luis Rodriguez Zapatero az A380-as kapcsán azt hangsúlyozta, hogy aki látja a repülőgépet, az érezheti, hogy „Európát nem lehet megállítani”. 2006-ban a Singapore Airlines lesz az első, amely kereskedelmi forgalomba állítja az új repülőgéptípust. A légitársaság marketingszempontból igyekszik kihasználni elsőségét: hatalmas „Elsőként mi repülünk A380-asssal” logót készíttetett, amelyet az új repülőgép legfeltűnőbb helyén, a két ablaksor között helyezett el. A Singapore Airlines vezérigazgatója, Chew Choon Seng hangsúlyozta, hogy büszkének érzi magát, mivel légitársasága tíz repülőgépre vonatkozó megrendelése tette lehetővé az A380-as gyártásának megkezdését. A Singapore Airlines azért rendelt az új géptípusból, mert így növelni tudja kapacitásait a világ legforgalmasabb repülőterein, ahol új leszállási engedélyeket beszerezni szinte lehetetlen. A légitársaság jövője szempontjából létfontosságúnak nevezte a gépbeszerzést a vállalatvezető. A távol-keleti légi szállító 2006 közepén állítja forgalomba az óriásgépet a London–Sydney útvonalon, a későbbiekben érkező további A380-asok pedig Hongkongba, San Franciscóba, majd Párizsba és Frankfurtba közlekednek majd. A légitársaság A380-asai közel 480 férőhelyesek lesznek, háromosztályos elrendezésben, ami 30 százalékkal több férőhelyet jelent, mint a jelenlegi legnagyobb gépnek számító Boeing 747-es kapacitása.
A legnagyobb megrendelő
Az első légitársaság, amely A380-ast rendelt, az Emirates volt. A közel-keleti szállító lesz várhatóan az új géptípus legnagyobb megrendelője is, hiszen 45 darabra adtak le megrendelést 2005 elejéig. Timothy Clark, az Emirates vezérigazgatója csak annyit mondott új repülőgépeikről, hogy olyan megoldásokkal szembesülhetnek majd utasaik, amilyenekkel korábban nem találkozhattak soha. Náluk az első A380-as 2006. november elsején lép szolgálatba. Rövid időn belül 80 százalékos kapacitáskihasználtságra számítanak, mivel, ahogy az elnök fogalmazott, gépeik tele lesznek „különleges kütyükkel és ketyerékkel”, így sokan azért utaznak majd velük, hogy ezeket kipróbálhassák. Ahmed bin Saeed Al-Maktoum sejk, az Emirates elnöke annyit azért elárult az extra szolgáltatásokról, hogy minden osztályon maximális kényelmet nyújtanak utasaiknak, ezért zuhanyzók és társalgók is helyet kapnak a fedélzeten. „A légi forgalom az előrejelzések szerint megduplázódik az elkövetkező 14 év során. A fejlődést azonban számos akadály gátolja: repülési jogok, leszállási engedélyek, így a növekvő számú ügyfelet csak nagyobb kapacitású gépekkel tudja ellátni a légitársaság” – tette hozzá a sejk. Dubaiban gőzerővel folyik a 4 milliárd dollárba kerülő 3-as terminál építése. A létesítmény átadása 2006-ban várható, az első A380-as érkezésekor. A létesítményt eleve az A380-ashoz igazodva alakítják ki, a gép két szintjéről például párhuzamosan lehet egyszerre leszállni az utasoknak.