Az 50 éves jubileumát ünneplő kiállításon a Magyar Turizmus Zrt. németországi/svájci igazgatósága együtt mutatja be a hazai turisztikai kínálatot a Magyar Kempingek Szakmai Szövetségével, a Hungarospa Hajdúszoboszló Zrt., a Balatontourist Zrt., és a Várkert Termál Campinggel. Az idén rendkívül előnyös helyen található magyar standot a nyitást követő első órákban is rengetegen keresték meg, elsősorban budapesti, gyógyturisztikai és balatoni kínálatot keresve. Azonban továbbra is jelentős versenyhátrányt jelent az ország turizmusának az úgynevezett „Stellplatz” –ok teljes hiánya, amelyek léte jelentős döntési szempont a lakóautóval rendelkezők körében.
Sztojanovits Kristóf németországi igazgató beszámolt arról, hogy a helyszíni tapasztalatok alapján rendkívül sok, az eddigi években elmaradt német kempingező tervezi a közeli visszatérést Magyarországra, amely szándékot erősítheti az ADAC most megjelent összehasonlító tanulmánya, amely szerint a magyar campingek Európa második legkedvezőbb árú létesítményei.
A néha picit háttérbeszoruló campingturizmussal és annak német iparágával kapcsolatban egy-két releváns adat: A 2010-es vásárt 170.000 fő látogatta meg, akik közül 45.000 fő a vásár területén lévő campingben szállt meg, amely több ezer, a helyszínen megjelent lakóautót jelent, amelyek átlagára meghaladja az 50.000 EUR-t. A látogatók egész Európából érkeznek a vásárra, így nem ritka az a vendég, aki ezer kilométert utazik a rendezvény kedvéért. A német teljes campingipari teljesítmény az elmúlt fél évben 14,5%-al haladta meg az egy évvel korábbit.
Európa legnagyobb campingkiállításának megnyitóján elhangzott, hogy idén már 571 kiállító 1800 járművet mutat be ezen a rendezvényen, 100 fölött van csak a premierek száma. A vásárral egybekötött fotópályázaton 3 darab 50.000 EUR értékű lakókocsit lehet nyerni. Klaus Förlsch a Német Camping Szövetség elnöke szerint, a német campingezők száma az első félévben 18%-al nőtt (belföldi és kiutazók összesen), illetve további dinamikus növekedés várható ezen a terülten. Számos olyan turisztikai szolgáltató jelent meg a vásáron, akik nem kevesebb, mint egyéves utakat kínálnak, amelyekre hatalmas érdeklődés mutatkozik.
Forrás: Magyar Turizmus Zrt. Németország-Svájc