Az Agromonitor megjegyzi, hogy a Wine Spectator listája a borok kóstoltatás során elért pontszámán túl egyéb tényezőket, így például az értéket, a forgalomba hozott – az amerikai piacra importált – mennyiséget és az izgalmasságot is figyelembe veszi. A klasszikus – kizárólag a kóstolási pontszámot figyelembe vevő – toplistán egyébként három magyar bor is található: a 2000-es évjáratú Oremus Tokaji Esszencia, a 2005-ös Alana-Tokaj Tokaji Aszú 6 Puttonyos, és a 2003-as Királyudvar Tokaji Aszú 6 Puttonyos Lapis. Szerencsés egybeesés, hogy a Top 100-as kiadvány mutatja be Miles Lambert-Gócs „Tokaji Wine – Fame, Fate, Tradition” című könyvét is.
A magazin szerint az előző évhez képest változás, hogy a Top 100-ba került borok átlagára 40 dollárról 48 dollárra emelkedett, azaz ismét kezdenek előtérbe kerülni a korlátozott mennyiségben forgalomba hozott, drágább borok. Ettől függetlenül 2010-re is igaz volt az a trend, hogy a fogyasztók egy része a válság miatt az olcsóbb borok felé fordult. A magazin kiemeli, hogy a fogyasztók kalandvágyóbbak lettek, és nyitottak a kevésbé ismert régiók és szőlőfajták iránt.
A Top 100-as országok listáját nagy fölénnyel az USA vezeti 35 borral, elsősorban a 2007-es évjáratú cabernet sauvignon-oknak köszönhetően. A listán 19 francia, valamint 9-9 spanyol és olasz bor szerepel. Spanyolország növelte részesedését, míg az olasz borok száma elsősorban relatíve magas áruk és kis importált mennyiségük miatt visszaesett - írja az Agromonitor.