A magyar dizájnt szeretné népszerűsíteni a szigetországban a nemrég alakult londoni Magyar-Brit Kereskedelmi Kamara a londoni Boxpark bevásárlóközpontban található Magyar Design Pop Up Store-ral. Az üzletben két hónapon keresztül, közel 30 magyar tervező és márka mutatkozhat be kéthetes időszakokban, közben pedig a szervezők programokkal is készülnek.
A szállítmányozási konténerekből kialakított Boxpark bevásárlóközpont ötletét két éve álmodta meg Roger Wade alapító, aki kizárólag ideiglenes üzleteket (pop up store) kínál, egy héttől három hónapig terjedő időszakokban.
Az első hullám tervezői
Folqa Collection, Papr!kum, Matyodesign, Tisza Cipő, ChochoMe, Kiss Miklós, AiAIÉ, The Room Magazine
További tervezők júliusban
Imogen, Agnes Kovacs leather, Dyan Shoes, Beta Version, Balazs Lilla, The Boook, Gabriella Asztalos, Amanche
Augusztusi tervezők
Aeron, Anh Tuan, Julia Kaldy, NUBU, USE Unused, The Hedonist Perfume by Viktoria Minya
A boxparkos konténert a kamara pályázat útján nyerte el, és olyan márkákat választottak ki, amelyekről úgy gondolják, hogy megfelelően tudják képviselni a magyar dizájnt Londonban, illetve a helyi vásárlóközönség érdeklődésére is számot tarthatnak - tudtuk meg Iványi Orsolyától, a projektet szervező Magyar-Brit Kereskedelmi Kamara marketingvezetőjétől.
"A kiállítók kiválasztása során igyekeztünk minden szempontot figyelembe venni: a részvevők között van pályakezdő, befutott és kevésbé befutott tervező is, ismert és kevéssé ismert márkanevek, vannak ikonikussá vált hazai termékek, vagy éppen olyanok, amelyekről még a hazai közönség sem tudja, hogy magyarok, vagy magyar vonatkozásúak lennének. A kiállítók között, a teljesség igénye nélkül, lesz ruházat és cipő, ajándéktárgy, grafika, édesség, bicikli, parfüm, paprikamalom, kozmetika, ékszer, táska, magazin” – mondta el a kamara munkatársa. A Hungarian Design Project kreatívigazgatója Kiss Miklós.
Júliusban és augusztusban a magyar pop-up üzletben lesz csokoládé- és marcipánkóstoló (ChochoMe és Amanche), M55 bicikli-, Minya Viktória parfüm- és Omorovicza luxuskozmetika bemutatója.
A kamara parnere a projektben Ernő László.
A tavaly ősszel alakult londoni Magyar-Brit Kereskedelmi Kamara független, civil szervezet, amely arra törekszik, hogy előmozdítsa és segítse a befektetést, a kereskedelmet és a turizmust Magyarország és Nagy-Britannia között. A szervezet a jövőben is folytatni kívánja a magyar kreatívipar bemutatását Londonban, így várja a dizájnereknek jelentkezését.
Forrás: Kreatív Online