Magyar gasztronómia a cseh ČT1 TV adásában

A magyar konyha specialitásaival foglalkozott Csehország legnépszerűbb gasztronómiai műsora, a cseh közszolgálati televízió egyes csatornáján - ČT1 - futó Kluci v akci (Fiúk akcióban) 2013 júliusában, 3 epizódon keresztül.

A Magyar Turizmus Zrt. csehországi külképviseletének meghívására a forgatócsoport június közepén járt Budapesten és az Alföldön, ahol tipikus magyar helyszíneken jellegzetes magyar ételeket főztek.
A műsor péntekenként főműsoridőben került adásba, melyben bemutatták a magyar főváros és a Hortobágy legfontosabb látnivalóit. A program honlapján (www.ceskatelevize.cz/porady/10084897100-kluci-v-akci/) nemcsak az aktuális részek nézhetők meg, da a látogató letöltheti a bemutatott ételek receptjeit is. A magyar epizódok iránt nagyon nagy érdeklődés mutatkozott: mind a három rész bekerült az adott hét 10 legnézettebb programja közé, mely az adott időszakban 20 százalék feletti részesedést jelent a teljes cseh piacon.
A magyar gasztronómia rendkívül népszerű Csehországban, és mint utazási motiváció is jelentős. A Magyar Turizmus Zrt. csehországi képviselete ezért nagy erőfeszítéseket tesz a kulináris különlegességek és a magyar borok népszerűsítése érdekében is. A Kluci v akci stábja a nagy sikerre való tekintettel újabb magyarországi forgatást is tervez, melynek fő témája Tokaj lesz.
A hazánkba utazó cseh turisták vendégéjszakáinak száma tíz éve folyamatosan és dinamikusan növekszik. 2012-ben a KSH végleges adatai szerint 187 513 cseh turista összesen 538 591 vendégéjszakát töltött el a magyar kereskedelmi szálláshelyeken, ez a vendégéjszakák tekintetében 4,8 %-os növekedést jelent, így Csehország 2012-ben hazánk 6. legnagyobb küldőországa volt. Ez a kedvező trend 2013-ban is folytatódik, a január-májusi időszakban a cseh vendégéjszakák száma 9%-os növekedést mutat.

A Magyar Turizmus Zrt. csehországi külképviseletének meghívására a forgatócsoport június közepén járt Budapesten és az Alföldön, ahol tipikus magyar helyszíneken jellegzetes magyar ételeket főztek.

A műsor péntekenként főműsoridőben került adásba, melyben bemutatták a magyar főváros és a Hortobágy legfontosabb látnivalóit. A program honlapján (www.ceskatelevize.cz/porady/10084897100-kluci-v-akci/) nemcsak az aktuális részek nézhetők meg, da a látogató letöltheti a bemutatott ételek receptjeit is. A magyar epizódok iránt nagyon nagy érdeklődés mutatkozott: mind a három rész bekerült az adott hét 10 legnézettebb programja közé, mely az adott időszakban 20 százalék feletti részesedést jelent a teljes cseh piacon.

A magyar gasztronómia rendkívül népszerű Csehországban, és mint utazási motiváció is jelentős. A Magyar Turizmus Zrt. csehországi képviselete ezért nagy erőfeszítéseket tesz a kulináris különlegességek és a magyar borok népszerűsítése érdekében is. A Kluci v akci stábja a nagy sikerre való tekintettel újabb magyarországi forgatást is tervez, melynek fő témája Tokaj lesz.

A hazánkba utazó cseh turisták vendégéjszakáinak száma tíz éve folyamatosan és dinamikusan növekszik. 2012-ben a KSH végleges adatai szerint 187 513 cseh turista összesen 538 591 vendégéjszakát töltött el a magyar kereskedelmi szálláshelyeken, ez a vendégéjszakák tekintetében 4,8 %-os növekedést jelent, így Csehország 2012-ben hazánk 6. legnagyobb küldőországa volt. Ez a kedvező trend 2013-ban is folytatódik, a január-májusi időszakban a cseh vendégéjszakák száma 9%-os növekedést mutat.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.