Magyar Hotel Monitor: remek májusi szállodai teljesítmények

(MTI) - A Magyar Hotel Monitor (MHM) adatai szerint májusban a szállodák foglaltsági adatai és az árak is emelkedésnek indultak, az ötcsillagos szállodák esetében pedig a kihasználtság és az átlagár egyaránt 10 százalékkal nőtt.

Az MTI-hez pénteken eljuttatott elemzés szerint az elért szállodai átlagárak - az ötcsillagos szállodák kivételével - február-áprilisban még erősen csökkenő trendet mutattak, májusban azonban a foglaltság javulásával párhuzamosan az átlagárak is emelkedésnek indultak. Az év első négy hónapjának csökkenő tendenciája azért is volt kedvezőtlen hír, mert a trendadatok az elmúlt év vonatkozó adatait is alulmúlták.
Májusban nagy hullámzást mutatva régen látott kedvező adatokat ért el a kihasználtság (a négycsillagos budapesti szállodák esetében akár 80 százalékot), ami az elemzés szerint különösen a vidéki háromcsillagos szállodák számára jó hír, hiszen ezek a szálláshelyek jelentős csökkenést könyveltek el az év első négy hónapjában.
Amíg az elmúlt közel egy évben a szállodák alapvetően a foglaltsági adatokat tudták javítani és az átlagárakat már kevésbé, 2013 májusában mind az átlagárak, mind pedig a foglaltság területén számottevő emelkedést értek el (kivéve a vidéki háromcsillagos szállodákat).
Puczkó László, a Magyar Hotel Monitort összeállító Xellum Kft. ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta: az első öt hónapban a kihasználtság Budapesten 10,2 százalékkal javult éves szinten, a budapesti négycsillagos hotelekben 57,3 százalékot ért el; a vidéki négycsillagosokban ugyanakkor 2 százalékos emelkedéssel alig haladja meg az 50 százalékot.
Az átlagárak ugyanebben az időszakban Budapesten a háromcsillagos szállodákban forintban közel 2 százalékkal mérséklődtek, míg a hasonló kategóriájú vidéki hotelekben nem változott.
Az ügyvezető kiemelte, májusban az ötcsillagos szállodákban 10 százalékkal nőtt mind az átlagár, mind a kihasználtság. Hozzátette: a szállodák a kihasználtságot továbbra is jóval nagyobb arányban tudják javítani, mint az árat, de most az utóbbiak is elindultak fölfelé.
A Magyar Hotel Monitor az egyetlen, napi szállodai adatok alapján működő hazai teljesítményelemző rendszer, amelyet a Xellum Kft. indított 2009-ben. Az MHM 149 szálloda adatait gyűjti és elemzi, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének szakmai támogatásával.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.