Magyar-orosz turisztikai tárgyalások

Április 21-22. között tartotta Budapesten második ülését a magyar-orosz kormányközi turisztikai munkacsoport.

Az Önkormányzati Minisztériumban (ÖM) a találkozó alkalmából szervezett, gyér érdeklődés mellett megtartott sajtótájékoztatón Anatolij Ivanovics Jarocskin, az Orosz Szövetségi Turisztikai Ügynökség miniszteri rangú vezetője, valamint Dr. Kovács Miklós turisztikai szakállamtitkár osztotta meg a hallgatósággal a két ország idegenforgalmi együttműködésére vonatkozó terveket, célokat illetve a bizakodásra okot adó tavalyi számokat.

A tavaly regisztrált 88 529 vendég alapján Oroszország hazánk 11. legfontosabb küldőországa. A közel 89 000 vendég 331 565 vendégéjszakát töltött kereskedelmi szálláshelyeken. A Magyarországra látogató orosz vendégek többségében az úgynevezett jól költő vendégek csoportjába tartoznak, szállást zömében a 4-5 csillagos hotelekben foglalnak. A vendégek számát illetően tavaly 25,3%-os, míg a vendégéjszakák számára vonatkozólag 17%-os növekedést tapasztalhattunk. Meglehet, mondja Jarocskin, hogy ez nem tűnik magas számnak, tekintettel a 2008-ban regisztrált, összesen 11 millió orosz kiutazóra, de a növekedés, illetve az a tény, hogy az orosz turisták száma a válság ellenére nem csökkent, mindenképp bizakodásra ad okot. Csehország és Szlovákia mellett csupán az Oroszországból érkezők száma nőtt az év első két hónapjában. A január-februárban realizált 42 000 orosz vendégéjszaka alapján Oroszország az 5. legjelentősebb küldőpiacunkká vált a vendégéjszakák tekintetében.

Az oroszok elsődleges úti célja a tenger - tájékoztat Jarocskin. Ezt támasztják alá az egyes országokba utazó oroszok számadatai - 2008-ban 2,5 millióan utaztak Törökországba, 1,5 millióan Egyiptomba. De nem csupán a tenger jelenthet vonzerőt az oroszok számára, hanem olyan idegenforgalmi termékek is, mint a világviszonylatban egyedülálló, de Jarocskin meglátása szerint az orosz piacon kevéssé ismert magyar termálvíz kincs, illetve az arra épülő és fejlődő egészségturisztikai potenciál. Az ismertség növeléséhez azonban jelentős mértékben hozzájárulhatott, hogy tavaly hazánk, mint wellness úti cél szerepelt a moszkvai Inturmarket díszvendégeként. Utóbbiért Kovács Miklós a sajtótájékoztatón megjelentek előtt köszönetet mondott orosz kollégájának. Kovács Miklós orosz kollégája közbenjárását kéri az ügyben, hogy a hazai gyógyfürdők kezeléseit orosz vendégek számára saját egészségbiztosítóik is finanszírozzák. Az oroszországi turisztikai lehetőségek magyarországi jobb megismerése érdekében a magyar fél javasolta Oroszország hivatalos részvételét a 2010. márciusi Utazás kiállításon.

A munkacsoport ülésén résztvevő felek a tárgyalások során megvitatták a válság kezelésének lehetséges módjait, a turizmust érintő jogszabályi változásokat. A Gazdasági Együttműködési Kormányközi Bizottság albizottságaként 2002. december 20-án létrehozott turisztikai munkacsoport ülésén részt vettek idegenforgalmi szakmai szervezetek is, mint a MUISZ és orosz megfelelője, az MKIK Magyar-Orosz tagozata, a BGF Turizmus Intézeti Tanszéke illetve orosz társintézménye.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.