Míg 2005-ben 331 981 magyar turistát regisztráltak az összes itáliai szálláshelyen, addig egy évvel később számuk elérte a 357 466-ot. Az általuk eltöltött összes vendégéjszaka a 2005-ös 1 517 082-ről 2006-ban 1 579 201-re nőtt. A szállodai forgalmat vizsgálva megállapítja a jelentés, hogy a magyarok 58 százaléka háromcsillagos, 26 százaléka négy- és ötcsillagos, 16 százaléka pedig egy-, illetve kétcsillagos szálláshelyen szállt meg. A kereskedelmi szálláshelyeken 232 823 magyar turistaérkezést regisztráltak, és 773.333 vendégéjszakát töltöttek el honfitársaink. Az ún. egyéb szálláshelyeken (kiadó szoba, agroturizmus, kemping) további 124 ezer magyar turista 805 ezer vendégéjszakát töltött el. 52 százalékuk szobát vett ki, 34 százalékuk pedig kempingben szállt meg. A legtöbb magyar vendégéjszakát júliusban regisztrálták, de az augusztus, a szeptember és a június is erősnek bizonyult.
Az egyes itáliai régiók hazai népszerűségét tekintve jelentős különbségeket láthatunk. Míg a magyar turisták majdnem 43 százaléka Veneto tartományban töltötte el vendégéjszakáit, addig a második legvonzóbb régió Friuli-Venezia-Giulia volt, de már csupán az összes vendégéjszaka 11,32%-ával. Harmadik helyezett Trentino Alto Adige, 9,16%-kal, negyedik Emilia Romagna 6,66%-os, ötödik Toszkána 6,47%-os, hatodik Lazio 6,23%-os, hetedik Lombardia 4,47%-os, nyolcadik Szicília 3,15%-os részesedéssel. Összesítve Észak-Olaszországba utazik a magyar turisták zöme (72%), míg Dél- (12,4%), illetve Közép-Olaszországot (15%) közel azonos arányban keresik fel honfitársaink.
A KSH 2006-os adatai összhangban vannak az olasz statisztikákkal, mivel a hazai mérések szerint Olaszországba 380 ezer magyar látogatott el az év folyamán.
A tavalyi évről egyelőre kevés az adat. A KSH szerint a külföldre látogató magyar turisták 2,8%-a ment Olaszországba (2007 első három negyedévében), a kiadásokat tekintve ez az arány 7,5%. „Az Olasz Nemzeti Turisztikai Hivatal (ENIT) ennek a 2,8%-os aránynak a jelentős emelkedését várja, és fő célja, hogy a magyar turisták megismerjék Olaszország kulturális értékeit is - ugyanis jelenleg a tengerparti turizmus dominál” – hangsúlyozta kérdésünkre Demjén Anita, az ENIT közelmúltban megnyitott budapesti irodájának munkatársa.