Magyar turisták Itáliában

Az olasz statisztikai hivatal legfrissebb, a 2006-os év adatait feldolgozó összegzéséből az olvasható ki, hogy 2006-ban jelentősen nőtt az Itáliába irányuló magyar turistaforgalom.

Míg 2005-ben 331 981 magyar turistát regisztráltak az összes itáliai szálláshelyen, addig egy évvel később számuk elérte a 357 466-ot. Az általuk eltöltött összes vendégéjszaka a 2005-ös 1 517 082-ről 2006-ban 1 579 201-re nőtt. A szállodai forgalmat vizsgálva megállapítja a jelentés, hogy a magyarok 58 százaléka háromcsillagos, 26 százaléka négy- és ötcsillagos, 16 százaléka pedig egy-, illetve kétcsillagos szálláshelyen szállt meg. A kereskedelmi szálláshelyeken 232 823 magyar turistaérkezést regisztráltak, és 773.333 vendégéjszakát töltöttek el honfitársaink. Az ún. egyéb szálláshelyeken (kiadó szoba, agroturizmus, kemping) további 124 ezer magyar turista 805 ezer vendégéjszakát töltött el. 52 százalékuk szobát vett ki, 34 százalékuk pedig kempingben szállt meg. A legtöbb magyar vendégéjszakát júliusban regisztrálták, de az augusztus, a szeptember és a június is erősnek bizonyult.

Az egyes itáliai régiók hazai népszerűségét tekintve jelentős különbségeket láthatunk. Míg a magyar turisták majdnem 43 százaléka Veneto tartományban töltötte el vendégéjszakáit, addig a második legvonzóbb régió Friuli-Venezia-Giulia volt, de már csupán az összes vendégéjszaka 11,32%-ával. Harmadik helyezett Trentino Alto Adige, 9,16%-kal, negyedik Emilia Romagna 6,66%-os, ötödik Toszkána 6,47%-os, hatodik Lazio 6,23%-os, hetedik Lombardia 4,47%-os, nyolcadik Szicília 3,15%-os részesedéssel. Összesítve Észak-Olaszországba utazik a magyar turisták zöme (72%), míg Dél- (12,4%), illetve Közép-Olaszországot (15%) közel azonos arányban keresik fel honfitársaink.

A KSH 2006-os adatai összhangban vannak az olasz statisztikákkal, mivel a hazai mérések szerint Olaszországba 380 ezer magyar látogatott el az év folyamán.

A tavalyi évről egyelőre kevés az adat. A KSH szerint a külföldre látogató magyar turisták 2,8%-a ment Olaszországba (2007 első három negyedévében), a kiadásokat tekintve ez az arány 7,5%. „Az Olasz Nemzeti Turisztikai Hivatal (ENIT) ennek a 2,8%-os aránynak a jelentős emelkedését várja, és fő célja, hogy a magyar turisták megismerjék Olaszország kulturális értékeit is - ugyanis jelenleg a tengerparti turizmus dominál” – hangsúlyozta kérdésünkre Demjén Anita, az ENIT közelmúltban megnyitott budapesti irodájának munkatársa.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.