A kereskedelmi szálláshelyeken 1,9 millió külföldi vendéget regisztráltak, akik több mint 5,9 millió vendégéjszakát töltöttek el nálunk, két százalékkal többet, mint tavaly. A szálláshelyeken a legtöbb (1826000) vendégéjszakát a németek töltötték el, ez a szám azonban négy százalékkal kevesebb volt, mint a tavalyi év azonos időszakában. A sorban Nagy-Britannia, Ausztria, Olaszország követi őket, az ötödik helyen álló USA-ból érkező vendégek 272 ezer vendégéjszakát töltöttek el hazánkban. A szállodák és panziók forgalma 3-5 százalékkal nőtt, a turista- és az ifjúsági szállókat a vizsgált időszakban 15 százalékkal több külföldi vette igénybe. A vizsgált időszakban a kereskedelmi szálláshelyeken 2 millió belföldi vendéget regisztráltak, akik 4,9 millió vendégéjszakát töltöttek el. A vendégek száma 5 százalékkal, a vendégéjszakák száma 3 szazálékkal növekedett az előző évhez képest. A magyar lakosság a második negyedévben 4,4 millió alkalommal látogatott külföldre. Pál Béla politikai államtitkár a frissen napvilágra került adatokkal kapcsolatban kérdésünkre elmondta, hogy 1999 óta legsikeresebb évét éli a magyar turizmus. Kiemelte, hogy a belföldi turistáktól származó szállásdíj-bevételek például az idei év első hét hónapjában 30 százalékkal nőttek. Az államtitkár szerint a turizmus alakulásának pozitív tendenciája jelentős részben a turizmusra 2002 óta elköltött 100 milliárd forint állami forrásnak, a Magyar Turizmus Rt. tudatos marketingmunkájának, a külföldön megrendezett kulturális évadoknak, a fapados légitársaságoknak és a turisztikai szakemberek profizmusának köszönhető. Felhívta a figyelmet arra is, hogy ez év augusztusáig 70 százalékkal több kínai turista érkezett hazánkba, mint egy évvel ezelőtt. A belföldi forgalom kedvező alakulásában fontos szerepet játszott az üdülési csekkek értékhatárának növelése, ennek eredményeként a 2002. évi 1,8 milliárd forint értékű csekkel szemben az idén év végig várhatóan 12 milliárd forint értékű üdülési csekk élénkíti a belföldi turizmust.
Magyar turizmus: bíztató adatok
Az idei január-július közötti időszakban a vendégéjszakák száma kis mértékben, a kereskedelmi szálláshelyek szállásdíjbevétele azonban számottevően nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.