Magyarország is bemutatkozott Közép-Európa legnagyobb egészségturisztikai szakrendezvényén

2012. október 26. és 28. között zajlott Szlovéniában a 4. SPA-CE elnevezésű egészségturisztikai szakmai rendezvény, amelyen a közép-európai régió 5 országából 30 egészségturisztikai szolgáltató (gyógyfürdők, wellness szállodák és központok, wellness szolgáltatók, kozmetikai és orvosi szolgáltatásokat nyújtók, és egészségturisztikai eszközöket gyártók) vonultatta fel újdonságait a 15 országból érkezett 42 szakmai vásárló számára

Iztok Altbauer a Szlovén Gyógyfürdők Szövetségének elnöke, a SPA-CE kezdeményezője örömmel állapította meg, hogy Európa nehéz gazdasági helyzetében is nagy érdeklődés mutatkozik az egészségturisztikai terület legfrissebb és legjelentősebb kínálatát bemutató szakmai rendezvény iránt. Azt szeretnék elérni, hogy a SPA-CE az egészségturisztikai ágazatban dolgozó szakemberek első számú rendezvénye legyen és nem csak Közép-Európában, hanem egy szélesebb nemzetközi színtéren is - tette hozzá az elnök. Ezért a szervezők – a Magyar Turizmus Zrt.-vel együttműködésben – jövőre Magyarországra hozzák a SPA-CE rendezvényt, amelyre 2013. október 3. és 6. között kerül sor Sárváron. Mezősi Csilla, a Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai szakértője elmondta, hogy ez egy új bemutatkozási lehetőség a magyar szolgáltatók számára és szerencsére egyre többen ismerik fel, hogy milyen fontos a SPA-CE rendezvényhez hasonló szakmai találkozókon való részvétel. Az első magyar partner a SPA-CE workshopon a Danubius Hotels Group volt. A cég képviseletében Nagy Anikó elmondta: "A jól megválogatott szakmai vásárlók garantálják a sikeres üzleti eredményt. Ezt az is bizonyítja, hogy a Danubius Hotels már 3. alkalommal van jelen a SPA-CE workshopon". Spirit Hotel Thermal Spa, Papp Krisztina: "A gyógyturizmusra specializált cégeken kívül a MICE szegmensben is jelentős cégekkel sikerült kapcsolatot létesíteni. Nagyon elégedett vagyok a rendezvénnyel." Hunguest Hotels, Ézsiás Mónika: "Nagyon jó szervezett, hatékony rendezvény. Értékes új üzleti kapcsolatokat tudtunk kiépíteni" MT Zrt.: „Olaszországtól Kazahsztánig minden jelen levő nemzet érdeklődött Magyarország mint egészségturisztikai célország iránt. Az orosz partnereket elsősorban a gyógy kúra kínálat érdekli. Reméljük, hogy a pozitív visszajelzések ösztönözni fogják több magyar szolgáltató részvételét a Magyar Turizmus Zrt. és a sárvári TDM közös szervezésében megrendezendő 5. SPA-CE workshopon.” A jövő évi konferenciáról Mezősi Csilla elmondta: “Meggyőződésünk, hogy a 2013. évi SPA-CE hozzájárulhat az egészségturizmus növekedéséhez, nem csak Magyarországon, hanem az egész közép-európai régióban. A SPA-CE Közép-Európa legjelentősebb szakmai rendezvényévé válik, ahol valódi üzleti kapcsolatokat lehet kötni. Az a hely, ahol a világ minden részéről érkező jól megválasztott üzleti partnerek találkoznak a közép-európai régió legjobb egészségturisztikai szolgáltatóival. Célunk, hogy a Visegrádi négyek együttműködésében a 2013. évi sárvári SPA-CE rendezvény legyen az év legjelentősebb egészségturisztikai eseménye. Várunk mindenkit Sárvárra 2013-ban!” A szakmai megbeszélések mellett egy konferenciára és tanulmányutakra is sor került. A tanulmányutak célja, hogy a szakmai vásárlók személyesen is megismerhessék az egészségturisztikai kínálatot az adott országban. A konferencián magyar részről Mezősi Csilla egészségturisztikai szakértő adott elő Magyarország egészségturizmusának kínálatáról és trendjeiről.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.