Magyarország is bemutatkozott Közép-Európa legnagyobb egészségturisztikai szakrendezvényén

2012. október 26. és 28. között zajlott Szlovéniában a 4. SPA-CE elnevezésű egészségturisztikai szakmai rendezvény, amelyen a közép-európai régió 5 országából 30 egészségturisztikai szolgáltató (gyógyfürdők, wellness szállodák és központok, wellness szolgáltatók, kozmetikai és orvosi szolgáltatásokat nyújtók, és egészségturisztikai eszközöket gyártók) vonultatta fel újdonságait a 15 országból érkezett 42 szakmai vásárló számára

Iztok Altbauer a Szlovén Gyógyfürdők Szövetségének elnöke, a SPA-CE kezdeményezője örömmel állapította meg, hogy Európa nehéz gazdasági helyzetében is nagy érdeklődés mutatkozik az egészségturisztikai terület legfrissebb és legjelentősebb kínálatát bemutató szakmai rendezvény iránt. Azt szeretnék elérni, hogy a SPA-CE az egészségturisztikai ágazatban dolgozó szakemberek első számú rendezvénye legyen és nem csak Közép-Európában, hanem egy szélesebb nemzetközi színtéren is - tette hozzá az elnök. Ezért a szervezők – a Magyar Turizmus Zrt.-vel együttműködésben – jövőre Magyarországra hozzák a SPA-CE rendezvényt, amelyre 2013. október 3. és 6. között kerül sor Sárváron. Mezősi Csilla, a Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai szakértője elmondta, hogy ez egy új bemutatkozási lehetőség a magyar szolgáltatók számára és szerencsére egyre többen ismerik fel, hogy milyen fontos a SPA-CE rendezvényhez hasonló szakmai találkozókon való részvétel. Az első magyar partner a SPA-CE workshopon a Danubius Hotels Group volt. A cég képviseletében Nagy Anikó elmondta: "A jól megválogatott szakmai vásárlók garantálják a sikeres üzleti eredményt. Ezt az is bizonyítja, hogy a Danubius Hotels már 3. alkalommal van jelen a SPA-CE workshopon". Spirit Hotel Thermal Spa, Papp Krisztina: "A gyógyturizmusra specializált cégeken kívül a MICE szegmensben is jelentős cégekkel sikerült kapcsolatot létesíteni. Nagyon elégedett vagyok a rendezvénnyel." Hunguest Hotels, Ézsiás Mónika: "Nagyon jó szervezett, hatékony rendezvény. Értékes új üzleti kapcsolatokat tudtunk kiépíteni" MT Zrt.: „Olaszországtól Kazahsztánig minden jelen levő nemzet érdeklődött Magyarország mint egészségturisztikai célország iránt. Az orosz partnereket elsősorban a gyógy kúra kínálat érdekli. Reméljük, hogy a pozitív visszajelzések ösztönözni fogják több magyar szolgáltató részvételét a Magyar Turizmus Zrt. és a sárvári TDM közös szervezésében megrendezendő 5. SPA-CE workshopon.” A jövő évi konferenciáról Mezősi Csilla elmondta: “Meggyőződésünk, hogy a 2013. évi SPA-CE hozzájárulhat az egészségturizmus növekedéséhez, nem csak Magyarországon, hanem az egész közép-európai régióban. A SPA-CE Közép-Európa legjelentősebb szakmai rendezvényévé válik, ahol valódi üzleti kapcsolatokat lehet kötni. Az a hely, ahol a világ minden részéről érkező jól megválasztott üzleti partnerek találkoznak a közép-európai régió legjobb egészségturisztikai szolgáltatóival. Célunk, hogy a Visegrádi négyek együttműködésében a 2013. évi sárvári SPA-CE rendezvény legyen az év legjelentősebb egészségturisztikai eseménye. Várunk mindenkit Sárvárra 2013-ban!” A szakmai megbeszélések mellett egy konferenciára és tanulmányutakra is sor került. A tanulmányutak célja, hogy a szakmai vásárlók személyesen is megismerhessék az egészségturisztikai kínálatot az adott országban. A konferencián magyar részről Mezősi Csilla egészségturisztikai szakértő adott elő Magyarország egészségturizmusának kínálatáról és trendjeiről.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.