A cikk megemlíti, hogy az elmúlt évben igen dinamikusan nőtt az osztrák vendégéjszakák száma hazánkban, s ez nominálisan jelentős potenciált jelent, mivel Magyarországnak Ausztria a második legfontosabb küldőpiaca. Az osztrák turisták számára továbbra is sláger Hévíz-Sárvár-Bük termál-háromszögében található fürdő- és „wellness templomok” meglátogatása - zárul a cikk. A nagy presztízsű gazdasági szaklap, a WirtschaftsBlatt ugyancsak a közelmúltban részletes összeállításban foglalkozott a Magyarországra irányuló osztrák turistaforgalommal. Kovács Balázzsal, az MT Zrt. ausztriai külképviselőjével készült interjú alapján közölt átfogó cikk osztrák szemszögből járta körbe és mutatta be a magyar turizmus helyzetét és jövőjét. „Az osztrákok újra felfedezik Magyarországot” című összeállítás szerzője megjegyezte, hogy a magyar turizmus a gazdaságilag és turisztikai szempontból egyaránt nehéz elmúlt évben sokat köszönhet az osztrák piacnak, ahonnan tavaly közel rekordszámban érkeztek a turisták Magyarországra. A cikk több helyen idézi az MT Zrt. bécsi irodájának vezetőjét, aki Ausztriában jelentős potenciált lát Kelet-Magyarország, valamint a kulturális attrakciók népszerűsítésében. Az utóbbira Pécs2010 Európa Kulturális Fővárosa sikere nagyon jó példa: az idei év első 8 hónapjában 58%-kal több osztrák vendég (összesen: 6533 fő) 40%-kal több vendégéjszakát (összesen:16037 éj) töltött el a régió kereskedelmi szálláshelyein a tavalyi év azonos időszakához képest. A WirtschaftsBlatt cikke kitért arra is, hogy Budapest tavaly óta immár az ÖBB railjet komfortvonatával is elérhető az osztrák nagyvárosokból, amely 2009-ben a magyar fővárosban 15 százalékot meghaladó vendégforgalom-növekedést generált a relációból. Az MT Zrt. az osztrák piacon sajtóközleményekkel, sajtótájékoztatókkal, hírügynökségi tudósításokon keresztül folyamatosan tájékoztatja a potenciális turistákat, valamint az osztrák médiát a hazai aktualitásokról, illetve azok turizmusra gyakorolt hatásáról.
Magyarország “wellness-templomai” vonzzák az osztrák turistákat
Az osztrák üzleti döntéshozók által forgatott és olvasott Bank-exklusiv szakmai magazin legfrissebb száma a Magyar Turizmus Zrt. adataira hivatkozva ’Magyarország “fürdőtemplomai” vonzzák az osztrákokat’ címmel közölt összeállítást.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.