Magyarságpróba pálinkával és erős paprikával

A világszínvonalú zenei produkciók és a számos program mellett a Magyar Turizmus Zrt. munkatársai is szórakoztatják a legnagyobb hazai fesztivál látogatóit. 

Az óriáskerék melletti Go to Hungary sátorban a Sziget bulizós szellemében „magyarságpróbának” vetik alá a vállalkozó szelleműeket. A társaság nemcsak a helyszínen gondoskodik Magyarország népszerűsítéséről, a fesztivál látogatószámának növelése érdekében az elmúlt hónapokban intenzív kommunikációs tevékenységet is folytattak külföldön. A rendezvény idejére külföldi újságírókat is invitáltak a fővárosba: az újságírócsoport idejének nagy részét a Szigeten tölti, de több budapesti helyszínre is ellátogatnak majd.

Magyar virtus a Sziget nyelvén: a bikarodeó nyári változatán, rodeószörfön kell minél tovább kitartania a vállalkozó szellemű jelöltnek, majd a "beComing Hungarian" magyarságpróba részeként furfangos vizsgakérdésekre kell válaszolnia, valamint pálinkát és erős paprikát fogyasztania. A – nem csak a külföldi – szigetlakók tesztelésére ajánlott próbák teljesítése közben dokumentáló fotók is készülnek. Az MT Zrt. szeretné elérni, hogy a külföldi közönség ne pusztán fesztiválhelyszínnek tekintse Magyarországot, más alkalommal is látogassanak el hozzánk, így a szórakoztatás mellett természetesen a tájékoztatásról is gondoskodnak a "Sziget Eye" melletti sátorban. Naprakész információval szolgálnak hazánk turisztikai kínálatáról, emellett a Magyarországot, illetve a hazai régiókat részletesebben bemutató kiadványokból lehet majd válogatni. Tesztelhetők lesznek az idei szakmai kiállításokon már sikeresen debütált interaktív játékok is. A memóriajáték turisztikai termékekre (Budapest, Balaton, Spa és Wellness, hungarikumok, kastélyok és várak), a puzzle pedig a 9 hazai turisztikai régió jellegzetességeire épül. A sikeres játék után megjelenő QR kód leolvasásával a játékos mindezekről fényképes leírásokat tölthet le okostelefonjára.

A belföldi utazók a turisztikai programajánlókon keresztül értesülhetnek a jubileumi Sziget Fesztiválról az MT Zrt. segítségével. Érdemes böngészni a társaság www.itthon.hu oldalát is, ahol a rendezvénnyel kapcsolatos hasznos tanácsokra – közlekedési tippekre, a programokkal és a jegyvásárlással kapcsolatos információkra – lelhetnek az érdeklődők. http://itthon.hu/sziget-2013

A Magyar Turizmus Zrt. honlapjai és hírlevelei mellett a szervezet külképviseletei számos európai országban Facebook-aktivitásokkal is népszerűsítették a Sziget Fesztivált. Az oldalak követői lépésről lépésre nyomon követhették a Sziget előkészületeit és a program alakulását. Mindezt országonként egyedi aktivitásokkal is támogatták. Ausztriában például az egyetemeken, valamint rendezvényeken, (pl. a Donauinselfest-en, a Linzi Magyar Napokon) is megjelentek a rendezvény beharangozó hirdetései, szórólapjai, valamint sajtó- és hírügynökségi és anyagot is közzétettek a közelgő eseményről. Június végén vezető német blogok szerzői, valamint Szlovénia legolvasottabb médiumainak újságírói is jártak nálunk, akik első kézből, a helyszínen kaphattak információt a Sziget előkészületeiről. A nemzeti turisztikai marketingszervezet idén kiemelt hangsúlyt fektetett a Sziget Fesztivál, mint a legjelentősebb "húzónév" népszerűsítésére a déli szomszédos országokban, így Horvátországban az EU csatlakozást megelőző online kampány kiegészítő elemeként intenzív Facebook-kampány is folyt. Az aktivitás részeként Sziget-belépőket is kisorsoltak. Offline, illetve online promóció folyt Olaszországban, Spanyolországban és Lengyelországban is.

A Sziget-életérzést és a fiatalabb korosztály számára vonzó, egész évben elérhető szórakozási és kikapcsolódási lehetőségeket remélhetőleg olvasóikkal is megosztják azok a külföldi újságírók, akik az MT Zrt. meghívására kifejezetten ebből az alkalomból érkeznek a fővárosba. Augusztus 8-11. között 17 országból mintegy harminc külföldi médiaszakember érkezik fővárosunkba. Augusztus 10-én részt vesznek a Sziget Fesztivál sajtótájékoztatóján, valamint lehetőségük nyílik arra, hogy a fesztivál szervezőivel is találkozzanak. Programjukban a fesztiválozás mellett Budapest útikönyvekből nem ismert arcának felfedezése szerepel: egyedi atmoszférájú romkocsmáinkban melegíthetnek be az esti „Szigeteléshez”, rendhagyó városnézés során fedezhetik fel a fővárost, a Széchenyi fürdőben pihenhetnek rá az aznapi bulizásra, ellátogatnak a világ legjobb bárjának választott A38 Hajóra. Szociokulturális és kortárs művészeti séta, vagy mozitúra keretében is megismerhetik Budapestet, de leereszkedhet a Pálvölgyi-barlangrendszerbe is, akinek úgy tartja kedve. A sajtó képviselői bizonyosan másokkal is megosztják majd, hogy Magyarország nemcsak az egyik legjobb nyári fesztivál otthona, hanem hosszabb pihenésre, szabadságra is érdemes ide visszatérni.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.