Magyarságpróba pálinkával és erős paprikával

A világszínvonalú zenei produkciók és a számos program mellett a Magyar Turizmus Zrt. munkatársai is szórakoztatják a legnagyobb hazai fesztivál látogatóit. 

Az óriáskerék melletti Go to Hungary sátorban a Sziget bulizós szellemében „magyarságpróbának” vetik alá a vállalkozó szelleműeket. A társaság nemcsak a helyszínen gondoskodik Magyarország népszerűsítéséről, a fesztivál látogatószámának növelése érdekében az elmúlt hónapokban intenzív kommunikációs tevékenységet is folytattak külföldön. A rendezvény idejére külföldi újságírókat is invitáltak a fővárosba: az újságírócsoport idejének nagy részét a Szigeten tölti, de több budapesti helyszínre is ellátogatnak majd.

Magyar virtus a Sziget nyelvén: a bikarodeó nyári változatán, rodeószörfön kell minél tovább kitartania a vállalkozó szellemű jelöltnek, majd a "beComing Hungarian" magyarságpróba részeként furfangos vizsgakérdésekre kell válaszolnia, valamint pálinkát és erős paprikát fogyasztania. A – nem csak a külföldi – szigetlakók tesztelésére ajánlott próbák teljesítése közben dokumentáló fotók is készülnek. Az MT Zrt. szeretné elérni, hogy a külföldi közönség ne pusztán fesztiválhelyszínnek tekintse Magyarországot, más alkalommal is látogassanak el hozzánk, így a szórakoztatás mellett természetesen a tájékoztatásról is gondoskodnak a "Sziget Eye" melletti sátorban. Naprakész információval szolgálnak hazánk turisztikai kínálatáról, emellett a Magyarországot, illetve a hazai régiókat részletesebben bemutató kiadványokból lehet majd válogatni. Tesztelhetők lesznek az idei szakmai kiállításokon már sikeresen debütált interaktív játékok is. A memóriajáték turisztikai termékekre (Budapest, Balaton, Spa és Wellness, hungarikumok, kastélyok és várak), a puzzle pedig a 9 hazai turisztikai régió jellegzetességeire épül. A sikeres játék után megjelenő QR kód leolvasásával a játékos mindezekről fényképes leírásokat tölthet le okostelefonjára.

A belföldi utazók a turisztikai programajánlókon keresztül értesülhetnek a jubileumi Sziget Fesztiválról az MT Zrt. segítségével. Érdemes böngészni a társaság www.itthon.hu oldalát is, ahol a rendezvénnyel kapcsolatos hasznos tanácsokra – közlekedési tippekre, a programokkal és a jegyvásárlással kapcsolatos információkra – lelhetnek az érdeklődők. http://itthon.hu/sziget-2013

A Magyar Turizmus Zrt. honlapjai és hírlevelei mellett a szervezet külképviseletei számos európai országban Facebook-aktivitásokkal is népszerűsítették a Sziget Fesztivált. Az oldalak követői lépésről lépésre nyomon követhették a Sziget előkészületeit és a program alakulását. Mindezt országonként egyedi aktivitásokkal is támogatták. Ausztriában például az egyetemeken, valamint rendezvényeken, (pl. a Donauinselfest-en, a Linzi Magyar Napokon) is megjelentek a rendezvény beharangozó hirdetései, szórólapjai, valamint sajtó- és hírügynökségi és anyagot is közzétettek a közelgő eseményről. Június végén vezető német blogok szerzői, valamint Szlovénia legolvasottabb médiumainak újságírói is jártak nálunk, akik első kézből, a helyszínen kaphattak információt a Sziget előkészületeiről. A nemzeti turisztikai marketingszervezet idén kiemelt hangsúlyt fektetett a Sziget Fesztivál, mint a legjelentősebb "húzónév" népszerűsítésére a déli szomszédos országokban, így Horvátországban az EU csatlakozást megelőző online kampány kiegészítő elemeként intenzív Facebook-kampány is folyt. Az aktivitás részeként Sziget-belépőket is kisorsoltak. Offline, illetve online promóció folyt Olaszországban, Spanyolországban és Lengyelországban is.

A Sziget-életérzést és a fiatalabb korosztály számára vonzó, egész évben elérhető szórakozási és kikapcsolódási lehetőségeket remélhetőleg olvasóikkal is megosztják azok a külföldi újságírók, akik az MT Zrt. meghívására kifejezetten ebből az alkalomból érkeznek a fővárosba. Augusztus 8-11. között 17 országból mintegy harminc külföldi médiaszakember érkezik fővárosunkba. Augusztus 10-én részt vesznek a Sziget Fesztivál sajtótájékoztatóján, valamint lehetőségük nyílik arra, hogy a fesztivál szervezőivel is találkozzanak. Programjukban a fesztiválozás mellett Budapest útikönyvekből nem ismert arcának felfedezése szerepel: egyedi atmoszférájú romkocsmáinkban melegíthetnek be az esti „Szigeteléshez”, rendhagyó városnézés során fedezhetik fel a fővárost, a Széchenyi fürdőben pihenhetnek rá az aznapi bulizásra, ellátogatnak a világ legjobb bárjának választott A38 Hajóra. Szociokulturális és kortárs művészeti séta, vagy mozitúra keretében is megismerhetik Budapestet, de leereszkedhet a Pálvölgyi-barlangrendszerbe is, akinek úgy tartja kedve. A sajtó képviselői bizonyosan másokkal is megosztják majd, hogy Magyarország nemcsak az egyik legjobb nyári fesztivál otthona, hanem hosszabb pihenésre, szabadságra is érdemes ide visszatérni.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.