Az óriáskerék melletti Go to Hungary sátorban a Sziget bulizós szellemében „magyarságpróbának” vetik alá a vállalkozó szelleműeket. A társaság nemcsak a helyszínen gondoskodik Magyarország népszerűsítéséről, a fesztivál látogatószámának növelése érdekében az elmúlt hónapokban intenzív kommunikációs tevékenységet is folytattak külföldön. A rendezvény idejére külföldi újságírókat is invitáltak a fővárosba: az újságírócsoport idejének nagy részét a Szigeten tölti, de több budapesti helyszínre is ellátogatnak majd.
Magyar virtus a Sziget nyelvén: a bikarodeó nyári változatán, rodeószörfön kell minél tovább kitartania a vállalkozó szellemű jelöltnek, majd a "beComing Hungarian" magyarságpróba részeként furfangos vizsgakérdésekre kell válaszolnia, valamint pálinkát és erős paprikát fogyasztania. A – nem csak a külföldi – szigetlakók tesztelésére ajánlott próbák teljesítése közben dokumentáló fotók is készülnek. Az MT Zrt. szeretné elérni, hogy a külföldi közönség ne pusztán fesztiválhelyszínnek tekintse Magyarországot, más alkalommal is látogassanak el hozzánk, így a szórakoztatás mellett természetesen a tájékoztatásról is gondoskodnak a "Sziget Eye" melletti sátorban. Naprakész információval szolgálnak hazánk turisztikai kínálatáról, emellett a Magyarországot, illetve a hazai régiókat részletesebben bemutató kiadványokból lehet majd válogatni. Tesztelhetők lesznek az idei szakmai kiállításokon már sikeresen debütált interaktív játékok is. A memóriajáték turisztikai termékekre (Budapest, Balaton, Spa és Wellness, hungarikumok, kastélyok és várak), a puzzle pedig a 9 hazai turisztikai régió jellegzetességeire épül. A sikeres játék után megjelenő QR kód leolvasásával a játékos mindezekről fényképes leírásokat tölthet le okostelefonjára.
A belföldi utazók a turisztikai programajánlókon keresztül értesülhetnek a jubileumi Sziget Fesztiválról az MT Zrt. segítségével. Érdemes böngészni a társaság www.itthon.hu oldalát is, ahol a rendezvénnyel kapcsolatos hasznos tanácsokra – közlekedési tippekre, a programokkal és a jegyvásárlással kapcsolatos információkra – lelhetnek az érdeklődők. http://itthon.hu/sziget-2013
A Magyar Turizmus Zrt. honlapjai és hírlevelei mellett a szervezet külképviseletei számos európai országban Facebook-aktivitásokkal is népszerűsítették a Sziget Fesztivált. Az oldalak követői lépésről lépésre nyomon követhették a Sziget előkészületeit és a program alakulását. Mindezt országonként egyedi aktivitásokkal is támogatták. Ausztriában például az egyetemeken, valamint rendezvényeken, (pl. a Donauinselfest-en, a Linzi Magyar Napokon) is megjelentek a rendezvény beharangozó hirdetései, szórólapjai, valamint sajtó- és hírügynökségi és anyagot is közzétettek a közelgő eseményről. Június végén vezető német blogok szerzői, valamint Szlovénia legolvasottabb médiumainak újságírói is jártak nálunk, akik első kézből, a helyszínen kaphattak információt a Sziget előkészületeiről. A nemzeti turisztikai marketingszervezet idén kiemelt hangsúlyt fektetett a Sziget Fesztivál, mint a legjelentősebb "húzónév" népszerűsítésére a déli szomszédos országokban, így Horvátországban az EU csatlakozást megelőző online kampány kiegészítő elemeként intenzív Facebook-kampány is folyt. Az aktivitás részeként Sziget-belépőket is kisorsoltak. Offline, illetve online promóció folyt Olaszországban, Spanyolországban és Lengyelországban is.
A Sziget-életérzést és a fiatalabb korosztály számára vonzó, egész évben elérhető szórakozási és kikapcsolódási lehetőségeket remélhetőleg olvasóikkal is megosztják azok a külföldi újságírók, akik az MT Zrt. meghívására kifejezetten ebből az alkalomból érkeznek a fővárosba. Augusztus 8-11. között 17 országból mintegy harminc külföldi médiaszakember érkezik fővárosunkba. Augusztus 10-én részt vesznek a Sziget Fesztivál sajtótájékoztatóján, valamint lehetőségük nyílik arra, hogy a fesztivál szervezőivel is találkozzanak. Programjukban a fesztiválozás mellett Budapest útikönyvekből nem ismert arcának felfedezése szerepel: egyedi atmoszférájú romkocsmáinkban melegíthetnek be az esti „Szigeteléshez”, rendhagyó városnézés során fedezhetik fel a fővárost, a Széchenyi fürdőben pihenhetnek rá az aznapi bulizásra, ellátogatnak a világ legjobb bárjának választott A38 Hajóra. Szociokulturális és kortárs művészeti séta, vagy mozitúra keretében is megismerhetik Budapestet, de leereszkedhet a Pálvölgyi-barlangrendszerbe is, akinek úgy tartja kedve. A sajtó képviselői bizonyosan másokkal is megosztják majd, hogy Magyarország nemcsak az egyik legjobb nyári fesztivál otthona, hanem hosszabb pihenésre, szabadságra is érdemes ide visszatérni.