Az Air Malta-val röpke két óra alatt ért a csapat Máltára, majd a szállodai szobák elfoglalása után tüzetesebben megnézték, mi is ad nekik otthont a tanulmányi út idején. A tengerparti, öt csillagos Hilton Malta-t az egyik magyar alkalmazott, Marianna mutatta be, aki azt is elárulta: a fő szezonban 98%-os a hotel kihasználtsága.
Máltán a szintén magyar idegenvezető, Yvette Falzon kalauzolta a csapatot. A második napon Vallettában (a főváros), a Felső Barakka Kertben kezdtek – ez volt az olasz lovagok pihenőhelye, ami talán nem véletlen, hiszen innen nyílik a legszebb kilátás a Földközi-tenger legnagyobb, természetes kikötőjére. A lovagrend főtemploma, a Szent János társkatedrális és a Szent Pál Hajótörése Templom megtekintése után a Nagymesterek Palotája következett, ami ma a máltai köztársasági elnök irodáinak és a parlamentnek ad otthont.
A harmadik nap Gozo jegyében telt – ez az aprócska, mindössze 67 km2-es sziget fél órás hajókázással közelíthető meg. Itt áll a „máltai Stonehenge”, a világ legrégebbi szabadon álló, ember alkotta építményei (Ggantija Temples). Málta tengerpartja alapvetően sziklás, ám a Ramla Bay-en homokos strand és azúrkék tenger várta a kis csapatot, akik a tengerpart után a sziget másik grandiózumához, a több mint 20 méter magas természet alkotta szikla boltívhez, az Azure Window-hoz buszoztak.
A negyedik nap reggelén a csoportnak bemutatták a Valletta Waterfront Projekt-et, amelynek az a célja, hogy a Nagy Kikötő partján egy közel egy kilométeres utasszállító terminált hozzanak létre figyelve arra, hogy a fejlesztésekkel megmaradjon Valletta lovagkori jellege. A csoport ezután a megnézte az egykoron kórházként működő, ma a Földközi-tenger legnagyobb, termenként akár 2000 ember befogadására is alkalmas konferenciaközpontját (Mediterranean Conference Centre) és a lovagok által épített színházat (Manoel Theatre).
A búcsúest Mdina városában telt, a csapat a vacsorát az idegenforgalmi hivatal helyi képviselőjével költötte el. Hazaindulást előtt Birgu városában még volt idő Segway-ezni, és Marsaxlokk halászfalujában piacozni, illetve ebédelni. A hazaút aztán tartogatott egy kis meglepetést: technikai okok miatt nem szállt fel a repülőgép, ám – többek legnagyobb meglepetésére – az Air Malta alig egy órán belül új repülőt indított, így a csapat rendben hazaért.