A néphagyományra épülő gasztronómiai akciót a vendéglátóhelyek és a nagyközönség pozitív visszajelzései alapján szervezték meg idén is. Országszerte 610 étterem vesz részt.
Lipcsey György Imre elmondta: a hamvazószerdát követő napra szervezett rendezvényhez csatlakozott éttermeknek azt kellett vállalniuk, hogy az étel- és italfogyasztásra egyaránt 50 százalékos kedvezményt biztosítanak vendégeiknek.
Az elmúlt 10 évben több mint 9000 étterem csatlakozott az akcióhoz, idén az MT Zrt. külképviseleti hálózata is részt vett a magyar gasztronómia határon túli népszerűsítésében. Hozzátette: a rendezvénysorozat eredeti célja mellett keresletet élénkít olyan holtszezoni időszakban, amikor a vendéglátóhelyek többségében alacsony a forgalom. Az agrármarketing és a turizmusmarketing területek együttműködésével valósult meg a kezdeményezés, idén ebből az alkalomból az Agrármarketing Centrum új facebook-oldala is elindult - ismertette.
Az országos akció eredményei közé sorolta Lipcsey György Imre azt is, hogy nincs még egy olyan nap az évben, amikor ennyit beszélnének a vendéglátóiparról, mint torkos csütörtökön, amit 2016-tól továbbfejlesztenek. Niklai Ákos, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke az akció sikerét értékelve arról beszélt, hogy a program az MT Zrt. időtálló terméke, amely a magyar gasztronómiát és éttermeket népszerűsíti. A vendégek egységesen a számla végösszegéből kapják meg az 50 százalékos kedvezményt.
A torkos csütörtök nem a profitról szól, hanem a vendéglátás társadalmi felelősségvállalásának egyik eleme - fogalmazott Niklai Ákos. Hozzátette: a szakma a marketinggel együtt csinál kedvet az étterembe járáshoz, a csatlakozó éttermek 80 százaléka vidéki.
Forrás: MTI