Megjelent a "Turizmus Magyarországon 2012"

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) közelmúltban publikált, a belföldi és a beutazó turizmusban egyaránt kedvező tendenciákat jelző 2012. évi előzetes adatai alapján, a Magyar Turizmus Zrt. tizenkettedik alkalommal készítette el a Turizmus Magyarországon című magyar és angol nyelvű statisztikai kiadványát a KSH együttműködésével. A kiadványban a turizmus gazdasági szerepéről és a magyarországi belföldi és beutazó turizmus legfontosabb jellemzőiről olvashatunk.

A KSH előzetes adatai szerint 2012-ben a kereskedelmi szálláshelyeken a vendégéjszakák száma 4,8%-kal emelkedett az előző évhez viszonyítva, ezen belül a külföldi vendégéjszakák számában 8,5%-os, a belföldi vendégéjszakák számában 1,0%-os növekedést regisztráltak. A kereskedelmi szálláshelyek bruttó bevételei összesen 6,5%-kal, ezen belül a szállásdíjbevételek 8,2%-kal bővültek. A magyarországi turizmus legismertebb eredményei mellett a Turizmus Magyarországon 2012 kiadványban az alábbi statisztikák is szerepelnek:

  • a turizmus devizaegyenlege
  • a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalmának és bevételeinek alakulása országos szinten és a turisztikai régiókban,
  • az Üdülési Csekk és a SZÉP kártya forgalma a kereskedelmi szálláshelyeken,
  • a belföldi és a külföldi vendégforgalom aránya országosan és a turisztikai régiókban,
  • a belföldi és a külföldi látogatók motiváció szerinti megoszlása,
  • a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalmának szezonalitása,
  • a leglátogatottabb magyarországi városok listája,
  • a vendégforgalom alakulása küldőpiaconként a kereskedelmi szálláshelyeken és a szállodákban,
  • a különböző típusú kereskedelmi szálláshelyek kapacitásának, kapacitáskihasználtságának, vendégforgalmának és bevételeinek mutatói,
  • Budapest, Balaton, az egészségturizmus és a hivatásturizmus 2012. évi főbb eredményei.

A statisztikák mellett a Magyar Turizmus Zrt. 2012 decemberében készült felmérése alapján ismertetjük a magyar lakosság által tett utazások legfontosabb jellemzőit:

az egy- és többnapos belföldi és külföldi utazásokon való részvétel gyakorisága,

  • a többnapos belföldi utazások és a belföldi főutazások legfontosabb úti céljai, tartózkodási ideje, költsége,
  • a többnapos belföldi utazások számának megoszlása és átlagos tartózkodási ideje turisztikai régiók szerint,
  • a belföldi és külföldi főutazásokkal való elégedettség,
  • a belföldi úti cél iránti érdeklődést felkeltő tényezők a többnapos utazások esetében,
  • a belföldi utazások során használt információforrások,
  • a belföldi utazások során igénybe vett szálláshelyek,
  • a belföldi utazások fő motivációi,
  • a belföldi utazások szezonalitása.

A Turizmus Magyarországon 2012 című magyar nyelvű, előzetes adatokat tartalmazó kiadvány a Magyar Turizmus Zrt. www.itthon.hu > Szakmai oldalak > Letöltések > Turizmus Magyarországon oldalról, az angol változat a www.gotohungary.com > Travel trade pages > Market Intelligence > Tourism in Hungary oldalról tölthető le.

A kiadványok a Magyar Turizmus Zrt. Kutatási Irodájától igényelhetők (1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113., telefon: (1) 488-8710, fax: (1) 488-8711, e-mail: [email protected]).


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.