Megjelent a márciusi Trendriport

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége részletes elemzést közölt a márciusi vendégforgalmi adatokról.

2021 márciusában a koronavírus járvány terjedésének megakadályozására tett hazai intézkedések – a határok lezárása, kizárólag üzleti, gazdasági, oktatási célból utazók fogadásának engedélyezése a hotelekben – és a nemzetközi utazási korlátozások továbbra is rendkívüli mértékben csökkentették a hazai szállodák iránti bel- és külföldi keresletet. Emiatt az év harmadik hónapjában a vendégéjszakák száma országos szinten 74,5%-kal, Budapesten 68,4%-kal, a Balatoni régióban 94,5%-kal, a fővároson kívüli szállodákban 70,7%-kal elmaradt a válság kitörése által már sújtott 2020 márciusától.

Határaink átmeneti lezárásának, az EU-n belüli, s egyéb utazási korlátozások következtében márciusban a külföldi vendégéjszakák száma országos szinten 77,4%-kal, Budapesten 83,4%-kal kisebb volt a tavalyinál.

A KSH nem tett közzé adatokat - a bizonytalan szállodai adatszolgáltatásra hivatkozva - a hotelek márciusi teljesítményét kifejező mutatószámokról. Ezek a szobafoglaltság, átlag szobaár és a REVPAR mutató.

2021 márciusában a hazai szállodák teljes bruttó forgalma csupán 3.678 millió Ft, ami 72,4%-kal kisebb volt a tavalyinál.

A KSH nem tett közzé adatokat a budapesti, illetve az egyes idegenforgalmi régiók szállodáinak bevételi adatairól sem.

Meg kell jegyezni azt is, hogy márciusában a hazai szállodákból csupán 483 üzemelt a múlt évi 857-tel szemben.

A koronavírus járvány következében márciusban a belföldi vendégéjszakák száma országos szinten 71,5%-kal, a Balatoni régióban 93,4%-kal, a fővároson kívüli szállodákban 82,1%-kal kisebb volt a tavalyinál, Budapesten 34,1%-kal meghaladta azt.

Az első negyedévben a hazai szállodákban 174 millió Ft (b.index: 3,4%), márciusban 59,9 millió Ft (b.index:5,9%) volumenű SZÉP kártyát váltottak be a vendégek.

Március végéig a 10 legnagyobb beutazó piacunk mindegyikéről csökkent a szállodai vendégéjszakák száma. A visszaesés Németországból -84,6%, Romániából -86,3%, Ausztriából -90,6%, Olaszországból -92,4%, Franciaországból -90%, Egyesült Királyságból -96,2%, Koreai Köztársaságból -83,6%, Lengyelországból -82,7%, Japánból -72,7% és az Egyesült Államokból -92,3% volt.

A magyarországi szállodákban az első három hónapban regisztrált külföldi vendégéjszakák 83,5%-a Európából, 10,9%-a Ázsiából, 4,5%-a Amerikából, 1,1%-a Ausztráliából és Afrikából érkezett.

Az európai országokból 91,5%-kal, az Európai Unióból 90%-kal, Amerikából 92,3%-kal, Ázsiából 92%-kal csökkent a szállodai vendégéjszakák száma. Utóbbival kapcsolatban megjegyezzük, hogy a visszaesés Kínából 97,1%, Koreai Köztársaságból 83,6%, Japánból 72,7%, Izraelből 99,1% volt a múlt évihez képest.

Az STR adatai szerint idén márciusban a Közép-kelet-európai régióban vizsgált 5 ország között a magyarországi szállodák nettó REVPAR mutatója volt a legmagasabb, nettó 9,7€ (b.index: 64,7%). Ugyanez Ausztriában 9,4€ (b.index: 44,5%), Lengyelországban 7,5€ (b.index: 58,9%), Szlovákiában 4,1€ (b.index: 35,1%), Csehországban 3,9€ (b.index: 37,6%), volt.



Ugyancsak az STR adatai szerint a vizsgált 5 Közép – kelet – európai ország fővárosai között a budapesti hotelek március havi nettó REVPAR mutatója volt a legmagasabb, 10,1€ (b.index: 65,2%). Ugyanez Bécsben 8,7€ (b.index: 44,7%), Varsóban 7,6€ (b.index: 50,3%), Pozsonyban 3,7€ (b.index:33,8%), Prágában 3,4€ (b.index: 32%) volt.

2021 első negyedévében Magyarországon nem nyílt új szálloda.

A részletes elemzés csatolmányként olvasható.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.