Megjelent a METRO 2012-2013 évi vállalati felelősségvállalás jelentése

A társadalmi felelősségvállalás fennállása óta szerves részét képezi a METRO Kereskedelmi Kft. üzletpolitikájának, a vállalat a napokban adta ki legújabb, negyedik társadalmi felelősségvállalás (CSR) jelentését, amely a 2011-es és 2012-es eredményeket összegzi. A kiadvány a METRO teljes működésének teljesítményeiről, valamint a CSR területén megvalósított fejlesztéseiről szól.

A METRO számára a vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR – Corporate Social Responsibility) aktív felelősségtudatot jelent a környezettel és azokkal a személyekkel szemben, akikkel a vállalat működése során, illetve az értékesítési lánc tagjaiként kapcsolatba kerül. Ezzel alapozható meg a jövőbeli üzletkötés, alakítható ki a potenciális versenyelőny, így valósulhat meg a társadalom fenntartható fejlődése.

A jelentés a 2011–2012-es pénzügyi év eredményeit összegzi, a lehető legjobban illeszkedve a nemzetközi anyavállalat jelentéséhez:

Az áruházlánc életében egyre nagyobb szerepet kap a környezettudatosság és a törekvés arra, hogy a vállalat működése minél kisebb mértékben terhelje a környezetet. Ennek érdekében a METRO folyamatosan teszteli a legújabb innovatív környezeti technológiákat.
A METRO minden országra érvényes alapelveket követ a környezettudatos működés terén.
A szelektív (élelmiszer-, zöldség-) hulladékgyűjtésnek köszönhetően összességében csökken a hulladék mennyisége és jelentősen nő a kapacitások aktív kihasználása, majd újrahasznosítása.
Az energiatakarékosság jegyében indult el világszerte 700 áruházban az Energiatudatosság Program nevű kezdeményezés, amelynek célja az ökológiai lábnyom csökkentése a vállalaton belül. A program hatékonyabb energiagazdálkodási intézkedések bevezetésére ösztönzi a nagykereskedéseket, illetve az áruházak dolgozóit is aktív részvételre buzdítja, tőlük is várja az ötleteket az energiatakarékosság megvalósítására.
A METRO minden területen (hűtés, fűtés, világítás, stb.) az energiahatékonyság maximalizálására törekszik, amely elvet jól tükrözi, hogy immár hatodszor tagja a Föld Órája nevű világméretű kezdeményezésnek.
a vállalat céljai között szerepel, hogy 2020-ra 20%-kal csökkentse a fajlagos üvegházhatást okozó gázok kibocsátását 2011-hez képest.
A METRO innovatív és előrelátó emberierőforrás-politikát folytat, hogy ezáltal biztosítsa a jövőbeli versenyképességét az egyre inkább nemzetközivé váló környezetben.
A magyar gasztronómia támogatása továbbra is a hazai áruházlánc legfőbb céljai között szerepel. A vállalat megrendezte az Országos Közétkeztetési Szakácsversenyt, az Országos Nyílt Lazacbontó-bajnokságot, és továbbra is támogatója maradt a Bocuse d’Or gasztronómiai versenynek.
· A Magyarországon egyedülálló Vevőakadémiának köszönhetően a METRO partnerei olyan szakmai oktatásokban és továbbképzésekben vehetnek részt, amelyekkel tudásukat igény szerint bővíthetik. A kizárólag kiváló minőségű termékek értékesítése érdekében a METRO folyamatosan ellenőrzi beszállítóit. Többek között ennek köszönhető, hogy a halpult 70 kínált halfajtája mindig friss legyen, továbbá a húsok minősége is garantált maradjon.

Az aktuális, 2012–2013 évi kiadvány itt érhető el.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.