A METRO számára a vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR – Corporate Social Responsibility) aktív felelősségtudatot jelent a környezettel és azokkal a személyekkel szemben, akikkel a vállalat működése során, illetve az értékesítési lánc tagjaiként kapcsolatba kerül. Ezzel alapozható meg a jövőbeli üzletkötés, alakítható ki a potenciális versenyelőny, így valósulhat meg a társadalom fenntartható fejlődése.
A jelentés a 2011–2012-es pénzügyi év eredményeit összegzi, a lehető legjobban illeszkedve a nemzetközi anyavállalat jelentéséhez:
Az áruházlánc életében egyre nagyobb szerepet kap a környezettudatosság és a törekvés arra, hogy a vállalat működése minél kisebb mértékben terhelje a környezetet. Ennek érdekében a METRO folyamatosan teszteli a legújabb innovatív környezeti technológiákat.
A METRO minden országra érvényes alapelveket követ a környezettudatos működés terén.
A szelektív (élelmiszer-, zöldség-) hulladékgyűjtésnek köszönhetően összességében csökken a hulladék mennyisége és jelentősen nő a kapacitások aktív kihasználása, majd újrahasznosítása.
Az energiatakarékosság jegyében indult el világszerte 700 áruházban az Energiatudatosság Program nevű kezdeményezés, amelynek célja az ökológiai lábnyom csökkentése a vállalaton belül. A program hatékonyabb energiagazdálkodási intézkedések bevezetésére ösztönzi a nagykereskedéseket, illetve az áruházak dolgozóit is aktív részvételre buzdítja, tőlük is várja az ötleteket az energiatakarékosság megvalósítására.
A METRO minden területen (hűtés, fűtés, világítás, stb.) az energiahatékonyság maximalizálására törekszik, amely elvet jól tükrözi, hogy immár hatodszor tagja a Föld Órája nevű világméretű kezdeményezésnek.
a vállalat céljai között szerepel, hogy 2020-ra 20%-kal csökkentse a fajlagos üvegházhatást okozó gázok kibocsátását 2011-hez képest.
A METRO innovatív és előrelátó emberierőforrás-politikát folytat, hogy ezáltal biztosítsa a jövőbeli versenyképességét az egyre inkább nemzetközivé váló környezetben.
A magyar gasztronómia támogatása továbbra is a hazai áruházlánc legfőbb céljai között szerepel. A vállalat megrendezte az Országos Közétkeztetési Szakácsversenyt, az Országos Nyílt Lazacbontó-bajnokságot, és továbbra is támogatója maradt a Bocuse d’Or gasztronómiai versenynek.
· A Magyarországon egyedülálló Vevőakadémiának köszönhetően a METRO partnerei olyan szakmai oktatásokban és továbbképzésekben vehetnek részt, amelyekkel tudásukat igény szerint bővíthetik. A kizárólag kiváló minőségű termékek értékesítése érdekében a METRO folyamatosan ellenőrzi beszállítóit. Többek között ennek köszönhető, hogy a halpult 70 kínált halfajtája mindig friss legyen, továbbá a húsok minősége is garantált maradjon.
Az aktuális, 2012–2013 évi kiadvány itt érhető el.