Megkerülte a chipsadót a Hell

Új, hozzáadott koffeint nem tartalmazó terméket dob piacra a Hell Energy Magyarország Kft.; a termék továbbra is az energiaital kategóriába esik, de a jelenlegi törvényi szabályozás szerint mentesül a népegészségügyi termékadó (chipsadó) alól - ismertette Szabari József, a cég régióigazgatója csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.

Szabari József az MTI kérdésére elmondta: Magyarországon a jövőben - körülbelül szeptember végétől-október elejétől - kizárólag a Hell új termékét lehet kapni, amely élénkítő hatását a maté teának és a teobrominnak köszönheti.

Az igazgató kérdésre válaszolva az új termék áráról hangsúlyozta, nem terveznek nagy áremelést, maximum a természetes összetevők magasabb árának arányában emelnek.
Mint elmondta, az új termék kifejlesztését a chipsadótól függetlenül, már tavaly elkezdték.
Szabó Géza, a Hell Energy Magyarország Kft. jogásza a sajtótájékoztatón emlékeztetett rá, az energiaital kategória összetevők szerint sem Magyarországon, sem az Európai Unióban nincs definiálva, a szakirodalom energiaitalnak általában az élénkítő hatású, koncentrációt javító, a fáradékonyságot kitoló italokat nevezi. Ezek az italok tartalmazhatnak koffeint és taorint, illetve cukrot, édesítőszert is, de ez nem törvényszerű.

Hozzáfűzte: a népegészségügyi termékadóról szóló júliusban elfogadott törvény sem definiálja az energiaital fogalmát, az értelmező rendelkezésekben sincs felsorolva, hogy mit tekintenek energiaitalnak.

Szabó Géza szerint a jogalkotó feladata lesz, hogy törvényt végrehajtási rendeletekkel, vagy egyéb módon "kezelhetővé tegye" a jogalkalmazó számára. Hangsúlyozta, a Hell elfogadta és támogatja jogalkotó azon szándékát, hogy egészségesebb, a fogyasztók számára fogyaszthatóbb terméket hozzanak létre. Ő is kiemelte: a termékük továbbra is energiaital, mert rendelkezik azokkal a hatásokkal, amelyeket a fogyasztó a terméktől elvár, de nem esik a népegészségügyi termékadó hatálya alá.

Szabari József a Nielsen kiskereskedelmi indexének 2011 júliusi adataira hivatkozva elmondta, hogy a Hell energiaitalok eladott volumen szerint számolt piaci részesedése 14 százalékos, darab alapú értékesítés szerinti részesedése pedig 17,9 százalékos a magyar piacon, amelyen a cég ezzel piacvezető.

Hozzáfűzte, hogy idén 4,5 milliárd forint zöldmezős beruházással gyártócsarnokot építettek Szikszón, ahol 50-70 munkavállaló hosszú távú foglalkoztatását tudják biztosítani a jövőben.
Szeptember elsejétől az üdítőitalok, energiaitalok, előrecsomagolt cukrozott sütemények, sós snackek és az ételízesítők után kell népegészségügyi termékadót fizetni. Az energiaitalok után literenként 250 forint a termékadó.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.